A Creative Assembly azóta sulykolja belénk, hogy az Alien: Isolation egy horrorjáték lesz, nem pedig lövöldözős, mint az Aliens: Colonial Marines, amióta bejelentették a játékot. Nos, úgy tűnik, ez maximálisan igaz. Az alienre eleve nem lesz nagyon lehetőségünk lövöldözni, ha csak néha oda nem pörkölhetünk a lángszóróval. Ám az utunkba kerülő emberek és androidok kinyúvasztására sem leszünk rákényszerítve.
„Anélkül végigviheted a játékot, hogy bárkit is megölnél” -- mondta Gary Napper vezető játéktervező. „Ez olyasmi, ami ugyan kihívást nem jelentett, de úgy éreztem, hogy jellemzi a karaktert. Sokat beszélgettünk a Ripley-családról. Ők nem olyanok, mint más játékkarakterek, akik lelövik a civileket, hogy eljussanak egy kapcsolóig.”
Az öldöklésre amúgy sem lesz túl sok lehetőségünk, hiszen Ripley nem vitte magával a Sulaco fegyverarzenálját. Legjobb barátja a bajban a mozgásdetektor lesz, ám az sem varázseszköz. Egyrészt a hangját meghallhatja az idegen, másrészt 2D-s mivolta miatt csak nagyjából lövi be az élőlények tartózkodási helyét azok lehetnek az álmennyezet fölött, a padló alatt vagy a falon túl.
Emellett Napper elmondta még, hogy összesen három fenyegetés lesz Ripley számára, ám ez a kis szám nem fog unalmat szülni. Abban biztosak voltak, hogy csak egyetlen alien elől menekülni még három órára se nyújtana tartalmas szórakozást (hm… Ripley-t is megkérdezték erről?), ezért kellett a másik két faj.
Másrészt megerősítette, hogy a pályákra bármikor visszamehetünk, sőt, vissza kell mennünk, hiszen rengeteg dolog lesz hozzáférhető, ha már megszerezzük a szükséges eszközöket. De még a feltérképezett területeken sem érezhetjük majd biztonságban magunkat, mert a xenomorf bármikor, bárhol feltűnhet, hogy aztán meglékelje Ripley kobakját.
Bár bocs, de tekerj 13:36-hoz. Ez mi? Szerintem épp megöltés valakit az Outlast-ben. Úgyhogy erről ennyit. Ja, és szerintem igen is jó játék