Az Age of Empires III által lefedett korszak igen izgalmas volt Indiában, ugyanis ekkor a Mogul Birodalom uralta azt a területet, ahol a mai India és Pakisztán található. De ez volt a kezdete az európai térnyerésnek is, miután Vasco de Gama felfedezte az Afrikát megkerülő útvonalat, így a portugálok, a franciák és főleg a britek új kereskedelmi lehetőségeket hoztak a térségbe, de a konfliktusok sem maradtak el.
Indiának elég különleges kultúrája van, mely nagyon érdekessé teszi, mint játszható civilizációt. Külsőre nem csak izgalmasak az épületek, de sokban különböznek is az eddig megszokottaktól, épp úgy, mint az egységek, melyek funkciójukat tekintve is újdonságot hoznak a játékmenetbe, főleg az elefántos katonák. Utóbbiakból többféle is lesz, például ostromló vagy buzogányos.
A legnagyobb különbség a gazdaságban indiai oldalon, hogy a dolgozókat nem élelemért, hanem fáért lehet megvenni. Így alaposan meg kell tervezni, mennyi egységet, mennyi házat és harcost akarunk vásárolni és mikor. A régi bevált módszereket el lehet dobni, itt az idő új terveket kieszelni - de az ígéretek szerint meglesz a jutalma fáradozásainknak. Még egy érdekes részlet, hogy ugyebár az ott élők hindu vallásúak, és ennek megfelelően nem nagyon esznek húst. Ezt beépítették a játékba is, hiszen építhetünk egy Szent Területet, ahová össze lehet gyűjteni a szent teheneket és egyéb állatokat, értük pedig tapasztalati pontokat kapunk.
A hazai bázisunk, azaz a Home City is változásokon esett át. Itt nem lesznek olyan kártyák, melyekkel dolgozókat hozathatunk (az ázsiai civilizációknál már nem telepesek, hanem dolgozók vannak), ugyanis szinte mindegyik indiai kártyával jár egy dolgozó automatikusan. Így ez taktikai előny is lehet, ha jól használja ki a játékos, hiszen akár nyersanyagot, akár katonákat rendel, kap plusz munkaerőt is.
Az indiaiaknak öt egyedi csodájuk (Wonder) lesz, mint a Taj Mahal vagy az Agra-erőd, és ezeket kell felépíteni, hogy új korba lehessen lépni. Mindegyiknek lesz egy bónusz tulajdonsága, nem csak egyszer adnak pluszt a népnek, mint az európaiak politikusai. Így például az Agra-erőd, nos egy nagyon masszív erőd, melyet már korán fel lehet építeni, és a védekezésben kulcsfontosságú szerepet játszhat. Ezzel szemben a Taj Mahalnak van egy olyan képessége, hogy tűzszünetet rendelhet el egy kis időre.
Szintén új épület a Konzulátus, mely lehetővé teszi a szövetségre lépést egy tengerentúli nemzettel. A választék attól függ, melyik civilizációnak melyik nyugati államokkal volt a legtöbb kapcsolata, India esetében ezek a britek, a portugálok, a franciák és a törökök. Minden szövetség jár majd valamilyen előnnyel, a britek barátsága növeli a katonák sebzését, míg a franciáké nyersanyaggyűjtő bónuszokat hoz. Végül ott a kereskedelem is, ami mindkét fél számára egyaránt gyümölcsöző kapcsolat. A nyugati hatalmaknak teára, selyemre és fűszerekre van szüksége, ezekből pedig Indiában bőséggel van, cserébe harcászati és technológiai segítséget nyújtanak. Ennek értelmében a franciák szállítanak majd lovas katonákat és lovas ágyúkat is.
Megismerve a a játékmenet részleteit, következzék a történet. A 19. századba csöppen majd a kalandvágyó stratéga, ha az indiai küldetéssorozatot választja. A sepoy (indiai bennszülött katonák) felkelés idejében járunk, mikor el akarták üldözni a Brit Kelet-indiai Társaságot. Minden pályán egyedi feladatokat kell megoldani, hogy a végső összecsapásban az angolokkal szálljunk szembe, akiket hatalmas erődítményükből kellene kizavarni, és azt se feledjük, nekik van az egyik legjobb tüzérségük az egész játékban.
A The Asian Dynasties idén őszre várható, addig még biztosan felfedik a többi nemzetet is. Mi figyelünk és megosztjuk veletek a részleteket, amint nyilvánosságra kerülnek.
Indiának elég különleges kultúrája van, mely nagyon érdekessé teszi, mint játszható civilizációt. Külsőre nem csak izgalmasak az épületek, de sokban különböznek is az eddig megszokottaktól, épp úgy, mint az egységek, melyek funkciójukat tekintve is újdonságot hoznak a játékmenetbe, főleg az elefántos katonák. Utóbbiakból többféle is lesz, például ostromló vagy buzogányos.
A legnagyobb különbség a gazdaságban indiai oldalon, hogy a dolgozókat nem élelemért, hanem fáért lehet megvenni. Így alaposan meg kell tervezni, mennyi egységet, mennyi házat és harcost akarunk vásárolni és mikor. A régi bevált módszereket el lehet dobni, itt az idő új terveket kieszelni - de az ígéretek szerint meglesz a jutalma fáradozásainknak. Még egy érdekes részlet, hogy ugyebár az ott élők hindu vallásúak, és ennek megfelelően nem nagyon esznek húst. Ezt beépítették a játékba is, hiszen építhetünk egy Szent Területet, ahová össze lehet gyűjteni a szent teheneket és egyéb állatokat, értük pedig tapasztalati pontokat kapunk.
A hazai bázisunk, azaz a Home City is változásokon esett át. Itt nem lesznek olyan kártyák, melyekkel dolgozókat hozathatunk (az ázsiai civilizációknál már nem telepesek, hanem dolgozók vannak), ugyanis szinte mindegyik indiai kártyával jár egy dolgozó automatikusan. Így ez taktikai előny is lehet, ha jól használja ki a játékos, hiszen akár nyersanyagot, akár katonákat rendel, kap plusz munkaerőt is.
Az indiaiaknak öt egyedi csodájuk (Wonder) lesz, mint a Taj Mahal vagy az Agra-erőd, és ezeket kell felépíteni, hogy új korba lehessen lépni. Mindegyiknek lesz egy bónusz tulajdonsága, nem csak egyszer adnak pluszt a népnek, mint az európaiak politikusai. Így például az Agra-erőd, nos egy nagyon masszív erőd, melyet már korán fel lehet építeni, és a védekezésben kulcsfontosságú szerepet játszhat. Ezzel szemben a Taj Mahalnak van egy olyan képessége, hogy tűzszünetet rendelhet el egy kis időre.
Szintén új épület a Konzulátus, mely lehetővé teszi a szövetségre lépést egy tengerentúli nemzettel. A választék attól függ, melyik civilizációnak melyik nyugati államokkal volt a legtöbb kapcsolata, India esetében ezek a britek, a portugálok, a franciák és a törökök. Minden szövetség jár majd valamilyen előnnyel, a britek barátsága növeli a katonák sebzését, míg a franciáké nyersanyaggyűjtő bónuszokat hoz. Végül ott a kereskedelem is, ami mindkét fél számára egyaránt gyümölcsöző kapcsolat. A nyugati hatalmaknak teára, selyemre és fűszerekre van szüksége, ezekből pedig Indiában bőséggel van, cserébe harcászati és technológiai segítséget nyújtanak. Ennek értelmében a franciák szállítanak majd lovas katonákat és lovas ágyúkat is.
Megismerve a a játékmenet részleteit, következzék a történet. A 19. századba csöppen majd a kalandvágyó stratéga, ha az indiai küldetéssorozatot választja. A sepoy (indiai bennszülött katonák) felkelés idejében járunk, mikor el akarták üldözni a Brit Kelet-indiai Társaságot. Minden pályán egyedi feladatokat kell megoldani, hogy a végső összecsapásban az angolokkal szálljunk szembe, akiket hatalmas erődítményükből kellene kizavarni, és azt se feledjük, nekik van az egyik legjobb tüzérségük az egész játékban.
A The Asian Dynasties idén őszre várható, addig még biztosan felfedik a többi nemzetet is. Mi figyelünk és megosztjuk veletek a részleteket, amint nyilvánosságra kerülnek.
kiváncsi vagyok a kieg-re
Én nagyon kedvelem a harmadik részt és az első kieget is, volt benne pár érdekes dolog. Nagyon várom ezt is és a titokban fejlesztett következő részt is.
P. S.: Necros, a Mughal hazánkban Mogul birodalomként ismert :-)
Lehet, hogy ez valami kórság, de azért várom szeretettel a következő kiegészítőt.