Az erőszakos videojátékok elleni felszólalások lassan már közhelynek számítanak, de legalábbis lejárt lemeznek. Sok esetben tényleg csak azért rántják elő őket, mert szenzációt (és bűnbakot) jelent, ha egy kisgyerek véletlenül lelövi a nagymamáját az asztalon felejtett fegyverrel, és a PS3-ban egy GTA lapult. Nosza, kapcsoljuk össze őket, és máris megugrik a példányszám vagy a nézettség.
Néha azonban egyesek előjönnek új, sőt érdekes ötletekkel. Ebbe a kategóriába tartozik a Nemzetközi Vöröskereszt állásfoglalása is. A szervezetnek az erőszakos játékokkal ugyan nincsen különösebb gondja, de tagjai szerint az egyes programokban elkövetett háborús bűnöket büntetni kellene.
„Azok a játékok, amelyek csatatereket mutatnak be, nagyon realisztikusak, valójában nagyon nehéz megmondani, hogy mi a különbség a valódi és a játékokban szereplő felvételek között” -- mondta Francois Senechaud a BBC-nek. -- „Úgy gondoljuk, hogy ennél is közelebb kellene hozni a programokat a valósághoz, azáltal, hogy beléjük teszik a háború szabályait.”
Egy szó mint száz, úgy vélik, hogy a játékok világában sem szabadna tolerálni a civilek lelövését (Call of Duty: Modern Warfare 2), a dögcédulák ellopását az ellenfél halottaitól (Metal Gear Solid 2), vagy a foglyok kínzását (Splinter Cell: Blacklist). A valóságban ezekért a háborús bűnökért jó esetben börtönbüntetés, rosszban kivégzés jár -- már persze, ha kiderül a dolog.
A Vöröskereszt álláspontja szerint nem kellene minden játékba belevinni eme tettek következményeit, csak amelyek realisztikusan ábrázolják azokat. A Call of Dutyba és társaiba viszont feltétlen szükségét érzik, hogy az efféle tetteknek a történetek „hősei” valóságszerű megtorlásban is részesüljenek, ha háborús büntetett követnek el.
Ti mit gondoltok? Életszerűbb lenne egy olyan jövőbeli Splinter Cell, amely Sam Fisher tárgyalásával kezdődik?
Sok kritika éri a Call of Duty: Modern Warfare 2-t a reptéri mészárlás miatt, de tulajdonképpen végig azon dolgozunk a történtben, hogy a háborús bűnösök meglakoljanak.
szerintem csak próbálják meglovagolni a videójátékok népszerűségét
ha jól emlékszem meg se lehet húzni a ravaszt ha nem valami ellenfelen pihen éppen a célkereszt
Akár csak az America's Army büntetés rendszere, ha nem arra lőttél amire kellett volna, be is dugtak a dutyiba, azzal se volt semmi gondom.
Akár csak az America's Army büntetés rendszere, ha nem arra lőttél amire kellett volna, be is dugtak a dutyiba, azzal se volt semmi gondom.
Tehát, az nekik nagyon realisztikus, hogy egy öngyógyító szuperkatona kinyír egy csomó embert mint, és 400 tárat cipel magával (enyhe túlzással).
De amúgy egyszer ki kéne próbálni, hogy ha valami genyóságot csinálunk, akkor annak lenne következménye. Nem azt mondom, hogy innentől kezdve minden játék ilyen legyen, csak azt, hogy legyen majd valamikor valami új cím, amiben ez benne van. Érdekes lenne, de csak egyszer.