A GTA V, a World of Warcraft, vagy épp a Far Cry 3 láttán az ember azt hihetné, hogy van a digitális világoknak egy méretbeli határa, melyet ma még nem lehetséges áthágni. Aztán egyszer csak bejelentik az Elite: Dangeroust, a sorozat atyja, David Braben pedig a PCGamesN-nek elárulja, hogy a közelgő űrszimulátorban nem kevesebb mint 100 milliárd naprendszer lesz bejárható. Mi meg csak úgy kapkodjuk a levegőt.
Az Elite világa egy procedurálisan generált galaxis, mely a fent leírt, felfoghatatlan számú naprendszernek ad helyet (köztük pár előre letárolttal, mint amilyen a miénk is), telis-tele bolygókkal, küldetésekkel, titkokkal és lehetőségekkel. Bár eleinte nem lehet majd landolni a planétákon (ez a funkció a játék startját követően kerül kifejlesztésre), unatkozni sosem fogunk, főleg, ha szeretjük a céltalan felfedezés élményét, mert David állítása szerint a Dangerous legjobban az első Elite-re hajaz majd.
"Úgy gondolom, hogy a galaxis működése szempontjából legjobban a Frontierre hasonlít a játék, de a repülés módja már sokkal közelebb áll az Elite-hez. Newtoni fizikát használunk, csakhogy a repülési modell miatt a harcok sokkal gyorsabbnak, zsigeribbnek hatnak, nem úgy, mint a Frontier nagy távolságból vívott ütközetei."-- fogalmazott.
Braben a sztoriról is elárult pár apró részletet: a játék ötven évvel a Frontier: First Encounters után veszi fel a fonalat, 3300-ban, így minden bizonnyal a thargoidok is szerepelnek majd benne ilyen-olyan formában. Az Elite: Dangerous jövőre jelenik meg, egyelőre kizárólag PC-re jelentették be.
Ha követik az egy bolygó egy bázis felállást akkor bukta, inkább lenne kevesebb naprendszer, de azon belül a lakható bolygókon több település. Ilyen szempontból szerintem a szintén kőkorszaki ( plus4, c64-es ) Mercenary - Escape from Targ sokkal változatosabb játék volt. Pláne, figyelembe véve a gyalog járható felszínt és a bázisokat, logikai fejtörőket... stb.
Márpedig itt van a StarCitizen felfogásbeli iszonyatos előnye, hogy bázisokban, anyahajókban gondolkodik. 1.5 kilométer hosszú bejárható anyahajót ígértek teljesen lemodellezve. Ha azt megtöltik funkcióval, élettel, küldetésekkel ( Mass Effect Citadella / Omega ... stb ) akkor az akkorát fog robbanni, mint egy szupernóva !
Rossz példának, meg megint csak a Mass Effect 1 Mékós részét tudnám felhozni, amikor nem specifikus bolygóra mentünk, már az ötödik után belefutott az ember ugyanabba a világba és bár szerettem barangolni, de mégis csak illuzió romboló a dolog. A változatosságot, pont az adta amikor egyedi küldetésekhez kézzel ( !!! ) csináltak egyedi felszínt, abból viszont nem volt túl sok. Épp ezért az ilyen kijelentések olyanok, mint amikor valaki bele büfög egy jó egészségeset az éterbe...
Egy bolygó meg lehet gázorjás, vagy Föld típusú kőzetbolygó, itt persze lehet sokféle a képzelő erőre kell hagyatkozni, saját holddal vagy holdakkal. Meg kisebb/nagyobb aszteroidák külső/belső rendszerben ahol példáiul egy Jupiter méretű bolygó gravitációs ereje meggátolta a bolygóvá válást. Üstökösök ennyi.
Egyébként én ezzel az elite projekttel baromi szkeptikus vagyok. Az első valami isten nagy ötlet volt, az akkori technikai színvonalnak megfelelően a megvalósítás olyan amilyen. De az akkor c64-en nagy szó volt ! A probléma viszont az, hogy az összes ezt követő rész kvázi megragadt ugyanazon a szinten, vagy még lejjebb süllyedt.
Sokkal inkább vagyok kíváncsi és látok potenciált a StarCitizen-ben. A kettőt összehasonlítva olyan az Elite, mint valami középiskolás hobbiprogramozó és egy zenélni sosem tanult de már hallott Nicki Minajt és egy Technika órán műszaki rajzot látott lelkes kölykök hármasa nekiállt volna világmegváltó tervének.
Ezért nem is várok tőlük semmit, de ha nem maradnak csendben akkor iszonyatosan nagyok lesznek az elvárások és olyan szintre gerjesztik amit a StarCitizen sem lenne képes megugrani. Szerintem ez buta hozzáállás a részükről. ( Pláne, hogy amit eddig mutattak és ahogy a Kickstarteres projektjük indult és lezajlott, az még Molyneuxot is alulmúlja ! )
Egy szó, mint száz, az egész projekt baromi amatőrnek tűnik... DE NE LEGYEN IGAZAM ! Csak ehhez, nem arcoskodni kellene, hanem végre valami értékelhetőt letenni az asztalra !
Manapság bármi lehetséges.. Csak idő kérdése az egész és kitartás. Nem lehetetlen csak nagy munka
Ez a lényeg, nem kell manuálisan leprogramozniuk, a játék magától létrehozza.
ez egy baromság