- Kisebb leépítés volt a Valve-nál
- Ez főleg az Artifact-csapatot érintette
- A vezető dizájner, Richard Garfield sem dolgozik már a játékon
Hiába a nagy remények és a játékkal kapcsolatos pozitív előzetes vélemények, végül nem igazán mondhatjuk, hogy repülőrajtot vett az Artifact. A Valve kártyás stratégiai játékát sokan a Hearthstone eddigi legkomolyabb kihívójának kiáltották ki, a népszerű streamerek közül sokan be is álltak a Dota 2 világára építő CCG mögé. És bár maga a játékmenet valóban mélynek és szórakoztatónak bizonyult, a meredek tanulási görbe és az erősen kritizált üzleti modell (pláne az ingyenes riválisok ellenében) sokakat elriasztott végül.
Ez utóbbi erősen érződik a játékosszámon is, az Artifact népszerűsége ugyanis pár hét után zuhanórepülésbe kezdett. Februárban például már ezer alatt volt az átlagos játékosszám a Steam Charts adatai szerint, márciusra pedig már eljutottunk odáig, hogy tényleg pár százan vannak már csak fent az Artifact szerverein - lassan tehát tényleg kihal a community.
Az egészen biztos, hogy a fentieket a Valve sem nézi jó szemmel, az a hír járja ugyanis, hogy nagyjából egy tucat embert érintő leépítés volt nemrég a cégnél, ami főként az Artifact-csapatot érintette. Ráadásul több külsős munkatárs szerződését is felbontotta a Valve, köztük pedig ott van a játék vezető dizájnere, Richard Garfield is, aki a világ legnépszerűbb és leghíresebb TCG-je, a Magic the Gathering szülőatyjaként igen komoly reflektorfényt hozott az Artifact számára - nagyon úgy tűnik, hogy mindhiába.
"Nem lepődtünk meg a leépítésen azok után, hogy mennyire döcögősre sikeredett a rajt. A csapat nagyon lelkes volt, bíztak abban, hogy egy jó termék készült, ám hamar egyértelművé vált, hogy nem lesz könnyű eljuttatni a játékot arra a szintre, ahova szerették volna. A leépítés több okból is ésszerű. Most, hogy a játék elkészült, az időtényező sokkal kritikusabb, és minél több eltérő vélemény van a csapatban, annál nehezebb gyors döntéseket hozni. Másrészt: a 3 Donkeys (Garfield, illetve társa, Skaff Elias - a szerk.) által nyújtott szakértelem most, több mint négy év után már kevésbé kritikus" - nyilatkozta Garfield.
Hogy valami nem stimmel az Artifact körül, az a közösségi médiában való aktivitás terén is egyértelműen leszűrhető. A hivatalos Twitter-oldal például decemberben frissült utoljára, vagyis lassan három hónapja csend honol, pedig előtte állandó volt a kommunikáció - ez könnyen lehet a leépítés egyik közvetlen hatása. De az sem különösebben biztató, hogy január vége óta nem érkezett patch a játékhoz. Mindezek után nem túlzás kijelenteni: alighanem a Valve történetének legnagyobb bukásának lehetünk szemtanúi szoftverfronton, hiszen innen aligha van már visszaút az Artifact számára...