A 2002-ben napvilágot látott A Bourne-rejtély egy csapásra az ismert akciósztárok közé emelte Matt Damont, ennél is fontosabb viszont, hogy elindított egy olyan trilógiát, amelyet jó okkal emlegetnek a műfaj legjobbjai között. Már a 2004-es A Bourne-csapda is rendkívül emlékezetesre sikeredett, leginkáb viszont a sztorit (egy darabig) lezáró A Bourne-ultimátum volt az, ami feltette az i-re a pontot, és emelte szédítő magasságokba a rendezésért felelős Paul Greengrass-t. Nekem személy szerint a Jeremy Renner nevével fémjelzett A Bourne-hagyaték is tesztett (persze közel sem annyira, mint az imént említett trilógia), a 2016-os Jason Bourne viszont már remekül megkoreografált jelenetek ellenére sem tudott magával ragadni, sőt, kifejezetten felesleges folytatásnak érződött. Tavaly októberben még azt csiripelték a madarak, hogy már úton van a soron következő Bourne-film (méghozzá a Nyugaton a helyzet változatlan rendezőjének, Edward Bergernek a gondozásában), most viszont úgy fest, megváltoztak a tervek, eladóvá vált ugyanis a franchise.
Többek között a Deadline is beszámolt róla, hogy a széria útját egyengető Universal Pictures megválik a CIA egykori ügynökétől, a lehetséges vásárlók között pedig olyan neveket találhatunk, mint a Skydance, az Apple és a Netflix. Tekintve, hogy a sorozat összes epizódja elég jól muzsikált a kasszáknál (a legutolsó felvonás például 415,5 millió dollárt hozott a Universal konyhájára), nem meglepő a kiemelt érdeklődés, az új fejlemények miatt azonban kérdéses, visszatér-e a fedélzetre Matt Damon. Hamarosan talán ez is kiderül, egyelőre szorítsunk azért, hogy jó helyre kerüljön a franchise, amit véleményem szerint felesleges új filmekkel bővíteni – hacsak nem rebootot akarnak az új tulajdonosok.
A borítóképek forrása: Universal Pictures, Rex USA