- A Ubisoft hozhatja el az NPC-k forradalmát
- Méghozzá az Nvidia és az Inworld AI technológiáinak segítségével
- A generatív MI-nek hála soha nem látott interakcióknak lehetünk majd szemtanúi
- Legalábbis a cég ígéretei szerint
A szebb napokat is látott Piranha Bytes ugyan már a 2001-es Gothic-kal megmutatta, hogy is néz ki egy nagyjából hihető játékvilág, ám a stúdiók többsége sajnos mind a mai napig eléggé hadilábon áll az életszerűen viselkedő NPC-k megalkotásával – az egy helyben álldogáló, vagy épp céltalanul bóklászó nem-játékos karakterek pedig pillanatok alatt képesek megtörni az immerziót. Jelen pillanatban talán a Rockstar Games tekinthető a téma mesterének, hiszen a Red Dead Redemption 2-t máig nem nagyon sikerült lepipálni ezen a téren, és van egy olyan sanda gyanúm, hogy legközelebb csak a szintén tőlük érkező GTA 6 fogja tudni megugrani a lécet. Nagyon úgy fest viszont, hogy nem tőlük, hanem a Ubisofttól várhatjuk az NPC-k forradalmát, a cég ugyanis az Nvidia és az Inworld AI technológiáinak segítségével igyekszik új szintre emelni a karakterek viselkedését.
Az Insider Gaming beszámolója alapján az úgynevezett "NEO NPC-ket" a generatív mesterséges intelligencia segítségével fejlesztik a Ubisoft Paris boszorkánykonyhájában (az eddigi eredményeket ITT tudjátok megtekinteni), hogy azok valós időben legyenek képesek interakcióba lépni a játékosokkal, valamint a közvetlen környezetükkel. Mindehhez az Nvidia Audio2Face, valamint az Inworld AI Character Engine és LLM technológiáját vetik be a szakik, ezzel garantálva, hogy olyan jelenetekben lehessen részünk a Ubisoft soron következő játékaiban, amelyekre korábban még nem volt példa – persze egyelőre ez csak ígéret. "A NEO NPC-kkel a Ubisoft narratív és animációs tervezői a szkriptelt játékelemek megbízhatóságát vegyíthetik a spontán interakciók dinamizmusával, új távlatok felé lökve ezzel a játékfejlesztés jövőjét" – olvasható az Nvidia közleményében. A cég gyártástechnológiáért felelős SVP-je, Guillemette Picard pedig így értekezett a csodákkal kecsegtető kollaborációról: "Az NVIDIA Audio2Face megoldása segít nekünk abban, hogy valós idejű arcanimációkkal tegyük lehetővé a valóban improvizatív dialógusokat." A GDC 2024 során állítólag három különböző szituációt is megmutattak a résztvevőknek, melyek demonstrálták az NPC-k viselkedését, valamint azok "környezeti és kontextuális tudatosságát", pontos részleteket azonban nem közölt a portál. Tekintve, hogy manapság már a AA kategóriában is csodaszép játékokkal találkozhatunk, valóban illő lenne nagyobb hangsúlyt fektetni a teljes beleéléshez szükséges egyéb szegmensekre (ide értve mondjuk a fizikát is), a Ubisoft pedig a jelek szerint óriási erőfeszítéseket kíván tenni azért, hogy valóban a játékok részesének érezhessük magunkat. Mi szurkolunk nekik, hiszen az Assassin's Creed-széria városait már eddig is egy élmény volt bejárni, a valóságnak megfelelően viselkedő NPC-kel pedig még tovább fokozhatják az élményt.