Tavasszal komoly vitákat váltott ki az a San Diegó-i ComicComon bemutatott Tomb Raider jelenet, melyben Larát egy agresszív zsoldos akarja megerőszakolni. A lány persze ellenáll, a dulakodás pedig a fickó életébe kerül, de nem úgy, ahogy a legtöbb játékban, azaz az ultrakemény főhősnő nem tépi ki a pasas szívét valami menő egysoros benyögés közben ("Add nekem a szívedet is, bébi!"). Nem, itt a támadó halála csakis Lara szerencséjén múlik, és persze egy ember megölése még nyilvánvaló okok megléte esetén sem könnyen feldolgozható dolog -- Croft kisasszony is kiakad attól, amit tett.
Lara kiszolgáltatott helyzetbe kerül a játék elején
A jelenetsor felnőtt közönségnek szól, ám sokan kritizálták, mondván, hogy a videojátékok világába nem való az ilyesmi. A Crystal Dynamics azóta többször nyilatkozott az ügyben, magyarázva, hogy Lara sebezhetősége a játék javát szolgálja, most viszont a történet írásáért felelős Rhianna Pratchett is szólt pár szót a dologgal kapcsolatban egy friss, GameSpotnak adott interjú keretén belül. Rhianna nem látja okát annak, hogy miért ne érhetnének be a videojátékok abba a stádiumba, amikor a megszokottnál komolyabb, érzelmesebb jeleneteket is bemutathatnak.
"Addig helye van a játékokban az ilyesminek, amíg nem csak perverz izgalmakat akar nyújtani, hanem beleillik a kontextusba és kellő óvatossággal kezelik. A világnak nincs szüksége több japán nemierőszak-szimulátorra, de addig nem nevezhetjük a videojátékokat komoly médiumnak, amíg a narratívájuk megáll a brazil szappanoperák szintjén. (...) A játékos és az általa irányított karakter közötti kapocs rendkívül személyes. Én például mindegy, hogy valami tauren druidát, szuperképességű kisfiút, vagy épp magát Lara Croftot irányítom. Én vagyok ők és ők én magam. Ebből a megközelítésből igyekeztem kihozni a lehető legtöbbet."
Pratchett hozzáállása a témához nagyon emlékeztet a Fahrenheittel és a Heavy Rainnel előrukkoló David Cage-éhez. Ha a Tomb Raider történetvezetése csak fele olyan jó lesz, mint David munkái, már biztosra vehetjük, hogy kidolgozott, igényes programot kapunk. Kár, hogy még olyan sokat kell várnunk rá...
Lara kiszolgáltatott helyzetbe kerül a játék elején
A jelenetsor felnőtt közönségnek szól, ám sokan kritizálták, mondván, hogy a videojátékok világába nem való az ilyesmi. A Crystal Dynamics azóta többször nyilatkozott az ügyben, magyarázva, hogy Lara sebezhetősége a játék javát szolgálja, most viszont a történet írásáért felelős Rhianna Pratchett is szólt pár szót a dologgal kapcsolatban egy friss, GameSpotnak adott interjú keretén belül. Rhianna nem látja okát annak, hogy miért ne érhetnének be a videojátékok abba a stádiumba, amikor a megszokottnál komolyabb, érzelmesebb jeleneteket is bemutathatnak.
"Addig helye van a játékokban az ilyesminek, amíg nem csak perverz izgalmakat akar nyújtani, hanem beleillik a kontextusba és kellő óvatossággal kezelik. A világnak nincs szüksége több japán nemierőszak-szimulátorra, de addig nem nevezhetjük a videojátékokat komoly médiumnak, amíg a narratívájuk megáll a brazil szappanoperák szintjén. (...) A játékos és az általa irányított karakter közötti kapocs rendkívül személyes. Én például mindegy, hogy valami tauren druidát, szuperképességű kisfiút, vagy épp magát Lara Croftot irányítom. Én vagyok ők és ők én magam. Ebből a megközelítésből igyekeztem kihozni a lehető legtöbbet."
Pratchett hozzáállása a témához nagyon emlékeztet a Fahrenheittel és a Heavy Rainnel előrukkoló David Cage-éhez. Ha a Tomb Raider történetvezetése csak fele olyan jó lesz, mint David munkái, már biztosra vehetjük, hogy kidolgozott, igényes programot kapunk. Kár, hogy még olyan sokat kell várnunk rá...