A THQ elnöke, Brian Farrell New Yorkban beszélt a játékok áráról, s arról, hogy a ma alkalmazott üzleti modell elriasztja az új vásárlókat.
"Úgy gondoljuk, ideje feje tetejére állítani az üzleti gondolkodást. Nem az a lényeg, hogy milyen drágán tudunk eladni valamit, hanem hogy mennyi vásárló veszi meg. Amikor 60 dollárról indítottuk az MX vs. ATV-t, eladtunk pár darabot, majd mikor lenyomtuk az árat 40-re, ez a mennyiség a sokszorosára nőtt. Szóval mi lenne, ha eleve 40-ért kínálnánk? Ez egy nagy játék, mély tartalommal, igazi AAA kategóriás darab -- viszont egy sorozatnyi DLC-vel a játékosok tovább húzhatják a játékélményt. Szerintünk ez a játékvilág jövője."
Ugyan a DLC-k ma is nagy üzletnek számítanak, Farrell elképzelése szerint elég masszívak lennének ahhoz, hogy új alapokra helyezzék a játékipart. A baj csak az, hogy a THQ alapvetően pozitív elméletét könnyű kiforgatni, s rövidesen eljutunk benne odáig, hogy 40 dollárt veszünk egy kiherélt, üres játékot, hogy aztán még 40-ért feltöltsük tartalommal a DLC-k segítségével.
"Úgy gondoljuk, ideje feje tetejére állítani az üzleti gondolkodást. Nem az a lényeg, hogy milyen drágán tudunk eladni valamit, hanem hogy mennyi vásárló veszi meg. Amikor 60 dollárról indítottuk az MX vs. ATV-t, eladtunk pár darabot, majd mikor lenyomtuk az árat 40-re, ez a mennyiség a sokszorosára nőtt. Szóval mi lenne, ha eleve 40-ért kínálnánk? Ez egy nagy játék, mély tartalommal, igazi AAA kategóriás darab -- viszont egy sorozatnyi DLC-vel a játékosok tovább húzhatják a játékélményt. Szerintünk ez a játékvilág jövője."
Ugyan a DLC-k ma is nagy üzletnek számítanak, Farrell elképzelése szerint elég masszívak lennének ahhoz, hogy új alapokra helyezzék a játékipart. A baj csak az, hogy a THQ alapvetően pozitív elméletét könnyű kiforgatni, s rövidesen eljutunk benne odáig, hogy 40 dollárt veszünk egy kiherélt, üres játékot, hogy aztán még 40-ért feltöltsük tartalommal a DLC-k segítségével.
De jó hír, hogy legalább gondolkoznak az árcsökkentésen.
A dolog sántít, nem is kicsit, én pedig eleve utálom a letölthető tartalmakat, szerintem- nem mindig- a DLC-k nagy része csak kiforgatja a vásárlókat a pénzükből, és csak egy pénzes fogásnak tudom őket felfogni. Jobban örültem volna, ha azt hallom, hogy "Olcsóbban a játékokat, drágábban a kiegeket"! Azoknak ugyanis tényleg van kézzel fogható értékük!