• Nagyobb súlya lesz a halálnak a sorozatban
  • És nemcsak a központi karakterek esetében
  • Erről Craig Mazin mesélt

Tekintve, hogy a The Last of Us a játékokban sem spórolt az erőszakkal, a sorozatban is elég sok kegyetlen halálra számíthatunk. Az legalábbis biztos – az előzetes alapján –, hogy lesz legalább egy Clicker, aki kiharap egy darabot valakinek a nyakából. A készülő sorozat forgatókönyvírója, Craig Mazin szerint azonban az élőszereplős változatban sokkal nagyobb hatással lesz a nézőkre valakinek a halála, mint egy videojátékban.

"Amikor játszol egy részt, embereket ölsz, és amikor meghalsz, azonnal visszadobnak a checkpointhoz. Az összes korábban megölt ember visszamegy, feléled és ugyanúgy mozog" – mondta Mazin a The New Yorkernek adott interjújában. "Egy ember halálának, szerintem, sokkal drámaibb hatásúnak kellene lennie, mint pixeleket nézni meghalni." – tette hozzá. Az interjú másik részében Mazin és Neil Druckmann arról beszéltek, hogy Joel nem lesz az a megállíthatatlan akcióhős, aki az első játékban volt. A közönség észre fogja venni a megtört lelkét, amit az idő, és lánya elvesztése okozott neki. "Beszélgettünk korábban arról, hogy Joel életének milyen velejárói lehetnek fizikailag" – mondta Druckmann. "Szóval, az egyik fülére például hallássérült egy lövés miatt. A térdei meg minden alkalommal fájnak, amikor feláll." Ezek alapján egy sokkal sebezhetőbb karaktert kapunk a januárban érkező sorozatban.