A The Dark Mod hivatalosan 2009 októberében került a publikum elé (nem hivatalosan már 2008-ban is készültek küldetések), akkor még csak egyike volt a Doom 3 ezer modja közül, ám hamar felkapaszkodott a népszerűségi listán, mivel egy igen közkedvelt játék-trilógia, a Thief: The Dark Projetct, a Thief 2: The Metal Age és a Thief: Deadly Shadows játékmenetét elevenítette fel az id grafikus motorjával.
Majdnem napra pontosan négy évvel az eredeti hivatalos premier után a The Dark Mod átlépett a 2.0-s változatba, ezzel függetlenítette magát a Doom 3-tól, immár önállóan futó programmá vált. Teljesen ingyenes, a kliensprogram és a missziók letölthetők a hivatalos oldal szerveréről (türelem kell hozzá, mert nagyon lassú a szerver a leterheltség miatt). Minden küldetést a rajongók kreáltak, és mivel van belőlük vagy száz, úgy döntöttünk, hogy összeszedjük az öt legnépszerűbbet, amiket érdemes lehet kipróbálni, ha te magad is szeretted a Thief-trilógiát.
A SCORE TO SETTLE
A 2011-ben kijött misszióban annyi a feladatunk, hogy fel kell kutatnunk és meg kell aláznunk egy rivális banda vezetőjét. A kihívás viszont nagy, már a leírásban is olvashatjuk, hogy nem ajánlatos a kezdőknek. És valóban, egy fél falut be kell járnunk, ráadásul mivel ellenséges területen kóválygunk, mindenki azonnal a vérünket próbálja venni, aki meglát minket. Márpedig valaki tuti meglát minket.
NO HONOR AMONG THIEVES
Ez a 2010-ben készült misszió népszerűsége ellenére jelenleg sajnos nehezen szerezhető be, a hivatalos honlapon például már egyáltalán nincs hozzá link. Szerencsére más helyről letölthető, és meg is éri: a feladat kifejezetten egyedi, hiszen, a városka érsekét és a kormányzóját kell megzsarolnunk, miközben ők meg egymást zsarolják. Ehhez persze az érsekségbe kell betörni, ahol át kell verekednünk magunkat a szent harcosok egész során.
ALBERIC'S CURSE
Ebben a küldetésben a Thief-sorozat misztikus oldalát élhetjük újra. Amikor a Builders (emlékeztek, ők a Hammerite-ek istenségei) figyelő tekintete éjjelente szunnyad, mindenféle lények másznak elő a sötétségből. Garrett egy paptól könnyű feladatot kap, meg kell szereznie két szent ereklyét egy elhagyatott kolostorból, amely az Eldin-erdő mélyén fekszik. Csakhogy a jóember elfelejtett szólni a kísértetekről -- és bizony a kóválygó lelkeket nem olyan egyszerű kijátszani, mint az élő embereket...
MANDRASOLA
Apró küldetés, ahol annyi a dolgunk, hogy egy feltörekvő, fiatal tolvaj, bizonyos Thomas Porter bőrébe bújva ellopjunk egy csempésztől némi növényi terméket. Ez a mandrasola. A misszió igen egyszerű, egyedül a végén kell trükközni, de a rutinos Thief-játékosoknak az sem okozhat gondot. A mod érdekessége, hogy kapott folytatást, mindjárt négyet. Kronológiai sorrendben így következnek Porter kalandjai: Mandrasola, The Knighton's Manor, The Beleaguered Fence, The Glenham Tower, és végül a The Transaction.
THE BUILDER INFLUENCE
A feladat itt sem bonyolult, a kivitelezés annál inkább. Kezdőknek ez sem ajánlott, annál is inkább, mert az itt felsorolt missziók közül talán ez a küldetés adja vissza leginkább a Thief-élményt. Be kell törnünk a Városi Tanács épületébe, és ellopnunk egy dokumentumot, ami a hóhér kezei közé taszíthatja megbízónkat. A tanácsházat azonban úgy őrzik, mint Fort Knoxot, minden sarkon áll egy őr, úgyhogy az összes árnyékot és egérutat ki kell használni, ha el akarunk jutni a dokumentumig, majd azt követően élve kisettenkedni az épületből.
+1 TEARS OF ST LUCIA
Valójában ez a játék afféle bevezető, tanulópályája, ami alapból benne van a kliensben, így népszerűsége úgyszólván könnyen jött, de nem alaptalan. Valóban remekül bevezeti a kezdőjátékosokat The Dark Mod rejtelmeibe, és azok is élvezhetik, akik már rutint szereztek a Thief valamelyik részével.