- Az MI soha nem veszi át az emberek helyét
- Legalábbis a játékfejlesztés terén
- Erről a Take-Two CEO-ja, Strauss Zelnick értekezett nemrég
- Szerinte igazán ütős videójátékot csak emberek tudnak készíteni
Pár éve ugyan még sci-fibe illőnek tűnt, mostanra azonban valóság lett az, hogy a különféle mesterséges intelligenciák képeket és zenéket készítenek (vagy épp kisfilmet rendeznek), egyszóval utat törnek maguknak a művészet terén, ami korábban kizárólag az emberek területe volt. Egyelőre nem lehet tudni, hogy ennek a folyamatnak mi lesz a vége, mindenesetre szomorú látni, hogy már a videójátékokkal kapcsolatban is egyre többször kerül szóba az MI fogalma – elég csak a High on Life-ra gondolni, melynek kapcsán kiderült, hogy a kezdő szoba egyes műalkotásait mesterséges intelligencia készítette. A dologról természetesen az ipar szereplőinek is megvan a véleményük, nemrég például a Take-Two CEO-ja, Strauss Zelnick osztotta meg az álláspontját.
Strauss Zelnick says the idea of AI-created games is pie-in-the-sky. https://t.co/XpPp0yl8Y6
— PC Gamer (@pcgamer) May 19, 2023
A PC Gamer szúrta ki pár nappal ezelőtt, hogy a kiadó vezérigazgatója a befektetőknek tartott kérdezz-felelek során beszélt a jelenségről. Zelnick elmondta, hogy ugyan hasznosnak tartja az MI-k használatát, hiszen sok esetben gördülékenyebbé teszik a munkálatokat, hozzátette viszont, hogy azok csak kiegészíteni tudják az emberek munkáját, egy mesterséges intelligencia ugyanis képtelen ütős videójátékok megalkotására. Szerinte a kiváló minőséghez géniuszok kellenek, ők pedig kizárólag az emberek közül kerülnek ki, így botorság azt gondolni, hogy egyszer majd az MI-k készítik a játékokat. Remélhetőleg igaza van, és soha nem fogunk gépi nevekkel találkozni mondjuk az "író" és a "rendező" rublika mellett.
Klasszikus Doomhoz, már van AI pályagenerátor, ami ügyesen textúráz, lerakja a mobokat, lőszert, tápot, kulcsos ajtókat, még nehézségi szinteket is állít be, és a végeredmény: élvezhető pályák.
Vagy a Heavy Bullets a Devolver Digitaltól, ami szintén teljes egészében AI generált FPS (a grafikai elemeket és az alapkoncepciót leszámítva). A brazil fejlesztés lassan ugyan már tíz éves, de megéri azt a pár dolcsit a Steamen.