Mióta az emberek számokkal, csillagokkal és kommentekkel is kifejezhetik a véleményüket az interneten, lényegében minden film, sorozat, játék (vagy bármilyen szórakoztatóipari termék) esetében fennáll a veszélye annak, hogy egy-egy rosszul sikerült, vagy épp megosztó elem miatt a felhasználók célkeresztjébe kerül az adott produkció. Az úgynevezett review bombing mostanra általános jelenséggé vált videójátékos berkekben, és bár néhány esetben van érdemi indok a szándékos lepontozás mögött (például a botrányos optimalizálás, a temérdek bug vagy az erőltetett mikrotranzakciók), manapság már azért is vasvillát ragadnak az emberek, ha mondjuk túl sok kihívást nyújt egy alkotás (lásd az Elden Ring DLC-je), vagy épp a vártnál valamivel rosszabbul sikerül egy játék – a Starfield fejlesztői például tudnának erről mesélni. Ennek a nem túl elegáns módszernek egyébként van annyi ereje, hogy képes legyen megváltoztatni a dolgokat, hiszen a Sony például  pont ezért táncolt vissza a PC-n is kötelező PSN bevezetésétől a Helldivers 2 esetében, másrészt viszont káros hatásai is lehetnek, amiről a GTA-széria kiadója is értekezett néhány nappal ezelőtt. 

gta-6-take-two-review-bombing.jpg

A Take-Two Interactive a befektetőket figyelmeztette a nemrég közzétett SEC-bejegyzésében (amiről Stephen Totilo értekezett bővebben), hogy a negatív értékelések nagyban befolyásolhatják a profitot – természetesen nem a jó értelemben. „Fontos, hogy játékaink magas értékeléseket kapjanak és tartsanak fenn azokon a harmadik fél által üzemeltetett platformokon, amelyeken jelen vagyunk, mivel ezek segítenek abban, hogy a játékosok megtalálják az alkotásainkat. Ha bármelyik programunk minősítése csökken, vagy ha jelentős negatív értékeléseket kapunk, a felhasználók számára nehezebbé válhat játékaink megtalálása vagy ajánlása. Ezen túlmenően rágalomkampányok [ez lényegében a review bombing professzionálisabbnak gondolt elnevezése – a szerk.] tárgyai lehetünk, melyek célja, hogy rontsák az értékeléseinket. Minden ilyen csökkenés játékosok és bevételek elvesztéséhez, további reklám- és marketingköltségekhez, valamint hírnevünk romlásához vezethet” – olvasható a bejegyzés ide vonatkozó pontjában.

Jól látható tehát, hogy a kiadók nagyon is komolyan veszik ezt a tendenciát, pláne manapság, amikor tényleg mindenért hajlamosak a földbe döngölni bizonyos produkciókat – a Call of Duty-szériára például azért szoktak záporozni a nullák és az egyesek, mert ez a neve. Ki tudja, a Take-Two ezzel a lépéssel talán már most előkészíti a terepet a GTA 6 esetleges negatív fogadtatásának, hiszen könnyen lehet, hogy egy karakter, mechanika, vagy épp az instabil szerverek fogják kicsapni a biztosítékot az emberek szemében.