- Minőségibb játékokat csinálnak az EA-nál
- Hatékonyabb a struktúrájuk, mint a Ubisofté
- Legalábbis Strauss Zelnick így látja
A Take-Two elnök-vezérigazgatója, Strauss Zelnick a Gamesbeatnek adott interjúban sok mindenről beszélt, többek között kifejtette, hogy vállalatuk miben jobb, mint a konkurencia. Név szerint két kiadóval hasonlította össze magukat: a Ubisoft és az Electronic Arts is pellengérre került.
A Ubiosfttal kapcsolatban Zelnick úgy véli, hogy vállalati struktúrájuk jóval hatékonyabb, mint a franciáké. Ezt azzal indokolta, hogy míg a Take-Two 17 stúdióban 4200 embernek ad munkát, addig a felvásárlást nemrég megúszó Ubisoft több stúdióra szétterítve mintegy 14000 munkavállalót foglalkoztat, ennek ellenére kevesebb a bevételük. Az Electronic Arts döntését pedig – miszerint a Frostbite motort használják a lehető legtöbb játékhoz – Zelnick ugyan hasznosnak tartja, de véleménye szerint éppen ez az oka, hogy saját cége minőségibb játékokat hozhat tető alá. Bár azt is hozzátennénk, hogy a Bioware szerint ez saját döntésük volt, nem a kiadóé.
„Nem hiszem, hogy realisztikus azt mondani, hogy ’szerintünk ti vagytok a legjobb alkotók az iparban. Gyertek ide és dolgozzatok legjobb tudásotok szerint. Ja, és egészen véletlenül ezt a technológiát használjátok.’ Mi törődünk azzal, hogy mi az a technológia. Törődünk azzal, hogy mennyit költünk a fejlesztésre. A Rockstarnak saját motorja van. A 2K neve alatt mindenki saját motorral dolgozik, és külsős szoftvereket is liszenszelünk” – mondta el az elnök-vezérigazgató, majd tovább fűzte a gondolatait – „Nem hisszük, hogy annyira számít egy ’vállalati játékmotor’. A Midwaynek felmagasztalt belsős játékmotorja, vállalati technológiái voltak. Aztán csődbementek. Nincs arra bizonyíték, hogy egy központosított technológiai rendszer a legjobb szórakoztatás szolgálatában áll. Persze lehet ezzel nem egyetérteni, de ez nem a mi stragégiánk.”
És ez hogy jött ide...?
És lehet dicsérni a MEA-t, bármilyen fanatikus leírhatja feleslegesen bárhova a véleményét róla. De attól még a kiadó is úgy gondolta hogy egy halott ügy, és elvette a projektet attól a Bioware-től, aki nem is igazi Bioware volt csak valami indi fejlesztő akik az első játékukat eszkábálták amíg ezt a hangzatos nevet viselhették. Akárkinek a döntése is volt, végül a motort hibáztatták. És nem a repetitív játékmenetet, vagy a történetet, vagy a szétfolyó arcokat, az üveg szemeket...
Persze tudom jó játék lehetett volna ha megéri az egy évet és minden hibát kijavítanak benne olyan lelkesedéssel ahogy a Divisiont próbálták újra éleszteni. Egy 75%-os leárazáson biztos megéri az árát. De a kiadó is lemondott róla, mielőtt bármi féle DLC szóba jöhetett volna.
Amúgy még TALÁN egyet is értenék Zelnick úrral, ha nem olyan lenne mondjuk a GTA Online amilyen. Hitvány, semmilyen küldetések, kevés heist, de cserébe kegyetlenül sok csaló.
Amúgy még TALÁN egyet is értenék Zelnick úrral, ha nem olyan lenne mondjuk a GTA Online amilyen. Hitvány, semmilyen küldetések, kevés heist, de cserébe kegyetlenül sok csaló.
Amúgy még TALÁN egyet is értenék Zelnick úrral, ha nem olyan lenne mondjuk a GTA Online amilyen. Hitvány, semmilyen küldetések, kevés heist, de cserébe kegyetlenül sok csaló.
Minden tekintetben jobb kiadó szerintem a Take Two, és ha valaki kimondja az igazat az nem beszólás szerintem.