A Pandemicről van szó, melynek a nem kevéssé sikeres Star Wars: Battlefrontot és Full Spectrum Warriort is köszönheti a világ. Az 1998-ban alakult céget 2007-ben vásárolta fel az EA, majd összevonta őket a szintén bekebelezett BioWare-rel. Legutóbbi játékuk a tavaly megjelent Mercenaries 2: World in Flames volt, melytől a remek első rész után mindenki megváltást várt. Sajna viszont a játék nagyon rosszul sikerült, és ennek anyagi bukás lett a folyománya. További rossz ómen volt a Pandemic számára, hogy a Sötét lovag című filmhez készített játékukat rossz minőségére hivatkozva a kiadó egy az egyben a kukába hajította. Utolsó munkájuk a hetekben megjelenő The Saboteur lehet, mely viszonylag ígéretesnek tűnik. Az információkat a Kotaku szállította, és egyelőre nem hivatalosak, de ha minden igaz, még a héten fény derül a igazságra.
Kiegészítés: Drew Marlowe, az egyik dizájner megerősítette, hogy bezárt a stúdió, de úgy tűnik, tisztes végkielégítést kapnak az elbocsájtott fejlesztők. Ezt látva Mike Neumann, a Gearbox kreatív igazgatója azt írta, sajnálja, hogy ez történt velük, de ha bárki szeretne csatlakozni a texasiakhoz, akkor tárt karokkal várják őket.
A Gamasutra információi szerint viszont nem kell végleg búcsút intenünk a Pandemicnek, mert egy belsős EA körlevél alapján egy maroknyi csapat átköltözik az EA Los Angeleshez és ott folytatják a munkájukat, ahol a minőségi termékekre, a határidők pontos betartására és a költséghatékonyságra koncentrálnak majd. A távozók közt van Josh Resnick, Andrew Goldman és Greg Borrud, azaz a Pandemic alapítói, valamint egyes források szerint még 200 ember. Nick Earl, az EA egyik alelnöke kijelentette, hogy a Pandemic neve és játékai tovább élnek, a következő hónapokban ezekről bővebben is beszélnek majd.
Ide kapcsolódik, hogy a fent említett körlevél még két érdekes dolgok tartalmazott. Először is tovább erősíti a gyanút, miszerint a következő Medal of Honor játék nem a második világháborúban fog játszódni az a sor, melyben a sorozat újragondolását említik, olyan új dizájntól, melynek láttán majd eldobjuk az agyunkat. Kíváncsian várjuk, mivel készülnek.
Valamint Jon Van Caneghem, a Might and Magic szerepjáték és annak RTS spin-offjának a kitalálója csatlakozott az EA-hoz, hogy a Command and Conquer franchise rajongóit újra fellelkesítse egy új digitális üzleti modellel. Erről is szívesen olvasnánk egy részletesebb nyilatkozatot.
Kiegészítés: Drew Marlowe, az egyik dizájner megerősítette, hogy bezárt a stúdió, de úgy tűnik, tisztes végkielégítést kapnak az elbocsájtott fejlesztők. Ezt látva Mike Neumann, a Gearbox kreatív igazgatója azt írta, sajnálja, hogy ez történt velük, de ha bárki szeretne csatlakozni a texasiakhoz, akkor tárt karokkal várják őket.
A Gamasutra információi szerint viszont nem kell végleg búcsút intenünk a Pandemicnek, mert egy belsős EA körlevél alapján egy maroknyi csapat átköltözik az EA Los Angeleshez és ott folytatják a munkájukat, ahol a minőségi termékekre, a határidők pontos betartására és a költséghatékonyságra koncentrálnak majd. A távozók közt van Josh Resnick, Andrew Goldman és Greg Borrud, azaz a Pandemic alapítói, valamint egyes források szerint még 200 ember. Nick Earl, az EA egyik alelnöke kijelentette, hogy a Pandemic neve és játékai tovább élnek, a következő hónapokban ezekről bővebben is beszélnek majd.
Ide kapcsolódik, hogy a fent említett körlevél még két érdekes dolgok tartalmazott. Először is tovább erősíti a gyanút, miszerint a következő Medal of Honor játék nem a második világháborúban fog játszódni az a sor, melyben a sorozat újragondolását említik, olyan új dizájntól, melynek láttán majd eldobjuk az agyunkat. Kíváncsian várjuk, mivel készülnek.
Valamint Jon Van Caneghem, a Might and Magic szerepjáték és annak RTS spin-offjának a kitalálója csatlakozott az EA-hoz, hogy a Command and Conquer franchise rajongóit újra fellelkesítse egy új digitális üzleti modellel. Erről is szívesen olvasnánk egy részletesebb nyilatkozatot.
- Necros
Mert az, hogy az alapítókon túl további 200 ember is megtarthatja az állását, azért nem kis dolog!
mr_scout: nem akkarok vitát de saját meglátásom szerint egy ha egy fejlesztő cég csinál egy játékot ami nem tul jó és nem sikeres, az alapján nem lehet leszűrni hogy a kővetkező játék milyen lesz, amit csinálnak. Esetleg előérzetek lehetnek a fejlesztő csapattal szemben. A Pandemic esetébben pedig ép az új játékukhoz negatív előérzette lehet az embernek az előző minősége alapján.
Melesleg más fejlesztő csapatoknak is voltak mellé nyulásaik, de az utána való játékuk jobb lett. (persze vannak kivételek akik mindig csak rosszat csinálnak)
Mondjuk a Pandemic nem lenne egy rossz fejlesztő csapat, szerintem a Mercenaries 2 megjelenését az EA sietette ezért lett olyan amilyen.
Viszont korábbi játékaik miatt nem dobtam hanyatt magam. A Full Spectrum Warrior volt még a legjobb próbálkozásuk szerintem, de a többi nem igazán jött be. A Battlefront 1. részével jól elvoltam mondjuk, de kb. annyi is. Igazából egy jobbfajta Battlefield total conversion-érzetét keltette. A 2. részt még nem próbáltam, állítólag az jobb lehet.
A LotR Conquesttel viszont nálam abszolút leírták magukat, habár bizonyára az EA nyomása nagy szerepet játszhatott abban, hogy ezt egyáltalán elkészítsék.
Tehát értük nem fogok könnycseppeket hullatni...