Az elbocsátások az EA alkalmazottak 17%-át teszik ki, és ezzel, illetve a játékfejlesztések leállításával a cég évente 100 millió dolláros megtakarítást remél. Persze szó sincs arról, hogy a kiadó bedobná a törülközőt, pusztán a biztos pénzt hozó, nagyobb címekre akarnak koncentrálni a jövőben. Az Electronic Artsnak egyébként jelenleg 8820 alkalmazottja maradt.
És hogy milyen játékoktól kell búcsút mondanunk? John Riccitiello nem mondott címeket, mindössze annyit lehet tudni, hogy egy tucatnyi fejlesztését állították le. A Dante's Inferno például megmarad, de abból a fejlesztőbrigádból is elküldtek embereket, sőt, még az olyan jobban muzsikáló címek készítőit sem kímélték, mint a Skate vagy a Madden. Ilyen körülmények között már nem meglepő, hogy a Warhammer Online-t, vagyis a cég egyetlen -- nem túl jól muzsikáló -- MMORPG-jét fejlesztő Mythicnek is gárdája nem kevesebb mint egyharmadától kellett megválnia.
"Bármit, ami nem hoz elég nagy profitot a cégnek, mostantól kezdve »levágunk« magunkról." - nyilatkozta Riccitiello. Ezek szerint jön megint a futószalag...
És hogy milyen játékoktól kell búcsút mondanunk? John Riccitiello nem mondott címeket, mindössze annyit lehet tudni, hogy egy tucatnyi fejlesztését állították le. A Dante's Inferno például megmarad, de abból a fejlesztőbrigádból is elküldtek embereket, sőt, még az olyan jobban muzsikáló címek készítőit sem kímélték, mint a Skate vagy a Madden. Ilyen körülmények között már nem meglepő, hogy a Warhammer Online-t, vagyis a cég egyetlen -- nem túl jól muzsikáló -- MMORPG-jét fejlesztő Mythicnek is gárdája nem kevesebb mint egyharmadától kellett megválnia.
"Bármit, ami nem hoz elég nagy profitot a cégnek, mostantól kezdve »levágunk« magunkról." - nyilatkozta Riccitiello. Ezek szerint jön megint a futószalag...
Viszont azzal is számolni kell, hogy ugyan kevesebb lesz a kiadás, de a kevesebb cím miatt a forgalom is alacsonyabb lesz.
Bizonyára jól megfizették őket, de a pénzért mindent megszoktak tenni!