Bevallom, egy kicsit félrevezető a volt a bevezető, hiszen nem az egész Tecmót akarják megvenni, „csak” a felét, pont annyit, amivel ők lehetnek a főnökök. A japán vállalat 920 (a Kotaku portál értesülése szerint 960) jent ajánlott fel a Tecmo részvények darabjáért, ami 30%-kal több, mint amennyivel az előzőn napon a tőzsdét zárták. (Csak érdekességként hozzáteszem, hogy a Square a részvényeit 3,9 százalékos növekedéssel, tehát 3 630 jennel zárta tegnap.) A felvásárlást azért szeretné a főleg a Final Fantasyvel híressé vált japán vállalat, hogy versenyképes tudjon maradni a többi céggel szemben.
A Reuters még májusban készített egy interjút a Square Enix igazgatójával, Wada Yoichi úrral (képünkön), aki már akkor elmondta, hogy szeretnének játékfejlesztő cégek részvényeiből vásárolni, hogy az egyre növekvő versenyben talpon tudjanak maradni.
„A játékokat világszerte a szórakoztatás egy formájaként ismerik el, és egyre nagyobb figyelem övezi őket a piac nagysága és növekedési üteme miatt.”
„De a japán játékipar egy fordulóponthoz érkezett, ami után kiderül, hogy a globális piac középpontjában tud-e maradni, vagy sem.”
A Square képviselője hozzátette, hogy ha megvásárolják a Tecmót, az nem fog eltűnni a piacról, mint márkanév, és a cég belső hierarchiája is megmaradhat. De az ajánlatot nem fogják meghosszabbítani vagy megváltoztatni, hogy ha a Tecmó nem válaszol szeptember 4-ig, vagy visszautasítja azt.
A bejelentés utáni Square sajtótájékoztatón kiderült, hogy ez a felvásárlás már május óta a levegőben volt (lásd: második bekezdés), ugyanis már akkortól folytak tárgyalások a Tecmo volt elnökével, Yasuda Yoshimivel, és az akkori vezetőség elnökével, Kakihara Yasuharuval.
Arról is szó volt, hogy ha a Tecmo elfogadja az ajánlatot, akkor vagy a lányvállalatuk lesz, vagy összeolvad a Taito Corporationnel.
Wada hozzátette, hogy milyen fontosak a Tecmo játékai, és megdicsérte a céget, amiért külföldön is sikeres játékokat tudnak készíteni. Továbbá kijelentette, hogy a cége inkább az RPG-ben jó, az akciójáték műfaj nem az erősségük, és szeretné, ha a két cég inspirációval szolgálna egymásnak. Az elnök úr azt is elmondta: ahhoz, hogy jó játékok készüljenek, egy tehetséges csapat kell.
„Habár úgy látszik, hogy a játékokat egy-egy kiváló elme alkotja meg, ez nem így van, mert csapatok készítik ezeket.”
Ha már így a figyelmünk középpontjába kerültek ezek a cégek, ismerjük is meg őket.
A Tecmót 1967. július 31-én alapították Japánban Tehkan névvel. A cég a tevékenységét tisztítóeszközök forgalmazásával kezdte, majd ’69 –ben szórakoztató eszközök gyártására állt át. 1981 márciusában megalakult a cégn amerikai divíziója, U.S. Tehkan, Inc. névvel, majd rá egy hónapra bemutatták az első japán arcade játékot Pleiads névvel, amit az USA-ban Centuri néven forgalmaztak. A cég 1986. január 8-án változtatta meg a nevét Tecmóra.
Leghíresebb játékaik a Ninja Gaiden és Dead or Alive széria, számos más játék mellett.
A Square Enix 2003. április 1-én alakult két rivális cég, a Square Co. és az Enix Corporation összeolvadásnak következtében. A bolondok napján az Enix kivásárolta a Square részvényeseit, akik ezután az új cégből 0,85-os részesedést kaptak, míg az Enix részvényesei megtarthattak mindent.
A Square Enix 2003 júliusában áthelyezte a székhelyét Tokióba. 2004 márciusában megszerezték az UIEvolution, Inc.-t, hogy a vezeték nélküli piacukat megerősítsék. 2005. augusztus 22-én bejelentették a Taito Corporation megszerzését, amely a Space Invaders és az Bubble Bobble szériákkal szerzett nevet magának. 2005 januárjában a Square Pekingben is terjeszkedni kezdett, és megalapította a Square Enix (China) Co.-t.
A cég leginkább a Final Fantasy, a Dragon Quest, és a Kingdom Hearts sorozatáról ismert.
A Reuters még májusban készített egy interjút a Square Enix igazgatójával, Wada Yoichi úrral (képünkön), aki már akkor elmondta, hogy szeretnének játékfejlesztő cégek részvényeiből vásárolni, hogy az egyre növekvő versenyben talpon tudjanak maradni.
„A játékokat világszerte a szórakoztatás egy formájaként ismerik el, és egyre nagyobb figyelem övezi őket a piac nagysága és növekedési üteme miatt.”
„De a japán játékipar egy fordulóponthoz érkezett, ami után kiderül, hogy a globális piac középpontjában tud-e maradni, vagy sem.”
A Square képviselője hozzátette, hogy ha megvásárolják a Tecmót, az nem fog eltűnni a piacról, mint márkanév, és a cég belső hierarchiája is megmaradhat. De az ajánlatot nem fogják meghosszabbítani vagy megváltoztatni, hogy ha a Tecmó nem válaszol szeptember 4-ig, vagy visszautasítja azt.
A bejelentés utáni Square sajtótájékoztatón kiderült, hogy ez a felvásárlás már május óta a levegőben volt (lásd: második bekezdés), ugyanis már akkortól folytak tárgyalások a Tecmo volt elnökével, Yasuda Yoshimivel, és az akkori vezetőség elnökével, Kakihara Yasuharuval.
Arról is szó volt, hogy ha a Tecmo elfogadja az ajánlatot, akkor vagy a lányvállalatuk lesz, vagy összeolvad a Taito Corporationnel.
Wada hozzátette, hogy milyen fontosak a Tecmo játékai, és megdicsérte a céget, amiért külföldön is sikeres játékokat tudnak készíteni. Továbbá kijelentette, hogy a cége inkább az RPG-ben jó, az akciójáték műfaj nem az erősségük, és szeretné, ha a két cég inspirációval szolgálna egymásnak. Az elnök úr azt is elmondta: ahhoz, hogy jó játékok készüljenek, egy tehetséges csapat kell.
„Habár úgy látszik, hogy a játékokat egy-egy kiváló elme alkotja meg, ez nem így van, mert csapatok készítik ezeket.”
Ha már így a figyelmünk középpontjába kerültek ezek a cégek, ismerjük is meg őket.
A Tecmót 1967. július 31-én alapították Japánban Tehkan névvel. A cég a tevékenységét tisztítóeszközök forgalmazásával kezdte, majd ’69 –ben szórakoztató eszközök gyártására állt át. 1981 márciusában megalakult a cégn amerikai divíziója, U.S. Tehkan, Inc. névvel, majd rá egy hónapra bemutatták az első japán arcade játékot Pleiads névvel, amit az USA-ban Centuri néven forgalmaztak. A cég 1986. január 8-án változtatta meg a nevét Tecmóra.
Leghíresebb játékaik a Ninja Gaiden és Dead or Alive széria, számos más játék mellett.
A Square Enix 2003. április 1-én alakult két rivális cég, a Square Co. és az Enix Corporation összeolvadásnak következtében. A bolondok napján az Enix kivásárolta a Square részvényeseit, akik ezután az új cégből 0,85-os részesedést kaptak, míg az Enix részvényesei megtarthattak mindent.
A Square Enix 2003 júliusában áthelyezte a székhelyét Tokióba. 2004 márciusában megszerezték az UIEvolution, Inc.-t, hogy a vezeték nélküli piacukat megerősítsék. 2005. augusztus 22-én bejelentették a Taito Corporation megszerzését, amely a Space Invaders és az Bubble Bobble szériákkal szerzett nevet magának. 2005 januárjában a Square Pekingben is terjeszkedni kezdett, és megalapította a Square Enix (China) Co.-t.
A cég leginkább a Final Fantasy, a Dragon Quest, és a Kingdom Hearts sorozatáról ismert.
mindegy, úgy sem fognak, minek sírjak.
ON: remélhetőleg a "fúzióból" haszna származik a PC-s játékiparnak is és nem csak a konzolosnak.