A Square Enix 2012-ben már elkápráztatott minket az Agni's Philosophy techdemóval, és most, a Microsoft Build konferenciájára egy újabb anyaggal készültek. Ez a Witch - Chapter 0 [cry], amely habár nem olyan látványos, mint a három évvel korábbi prezentáció, a technológiai megvalósítás terén nagyon is figyelemreméltó, a cég ugyanis ezzel mutatja be, mire képes a DirectX 12.
A videó persze a nagyon távoli jövőt tükrözi, ilyen látványhoz ugyanis egy 4000 dolláros, négy videokártyával felszerelt fenevadat használtak, de idővel ez a csodagrafika a mindennapokban is meg fog jelenni.
de lehet csak én unom a "ide mész oda mész, kiderül ez meg az, aztán hogy nem is a megfelelő ellenfélre fented a fogad" hála az égnek sok cég nem tud a legújabb grafikákkal foglalkozni, így aztán reméljünk hogy fognak még grafikailag olyasmi játékok kijönni mint a torchlight(ami idejéhez képest nem a legmodernebb grafikávla rendelkezett) és sacred 2 ami lehet nagynak számított anno, de az én mostani mid-low katergóriás pc-m lazán viszi
Az van most, ez meg lesz a jövő.. egyszer.
Nem értem miért lenne probléma a technika ilyen módú fejlődése, nekünk ez csak jó. Főleg, ha a fejlesztői készleteket is tudják valamilyen szinten párhuzamosan fejleszteni ezekkel a technológiákkal, ami akár még le is rövidítheti a fejlesztések idejét egy időben azzal, hogy minden szebb, valóságosabb is lesz (@TomGoodman). Szerintem úgy ahogy van lenyűgöző és mindig csodálattól esik le az állam, hogy eszméletlen rövid idő alatt is milyen ugrásokra képes az ember.
Azért most is vannak nagyon szép játékok amik (mondhatni) olcsóbb gépen is szépen néznek ki. Nem hiszem hogy annyira fogják pumpálni a hardvergyártók azt hogy vedd meg az erős alkatrészeket hogy aztán csodáld az ultra grafikán futó játékot. Mert ahogy írtátok is, a nagyobb tömegnek gyengébb gépeik vannak amik nem biztos hogy teljes pompájában futnak a játékok.
Mint a mobil telefonoknál úgy a pc szegmensben is az alsó és középkategória ami nagyobb csoportot magába foglal, de ezeket is csak úgy tudják fenntartani ha a játékok amik kijönnek azok ezeken a hardware-en is szépen elfut. Persze meg van itt is a prémium kategória amik csak egy szűkebb rétegnek elérthető, vagy inkább mondjuk azt hogy amiért jobban bele kell nyúlni a pénztárcába.
Jómagam nem voltam sohasem grafikai párti. Anno a Stalker SoC-t például TÉNYLEG minimum grafikán és szaggatva vittem végig, de a játékélmény kárpótolt még így is hogy a játék valami ocsmány és kicsit dia filmes is volt. Persze mára már én is figyelek kicsit a grafikára, de most már azt mondom meg is éri. Én például ámulok mikor a GTA5-ben elkezd esni az eső. Az ember úgy érzi mint ha kinn lenne a való viiágban. Ilyen szép eső effektet még egy játékban sem láttam és ez már itt van köztünk. Látva azt is hogy pl. a Battlefront hogy fog kinézni, vagy hogy ha a ubisoft hozza az elvárásokat akkor a Divison mit fog produkálni, akkor azt amit az elején írtam tényleg igaz lesz és pár év múlva olyan látvány orgia lesz amit most csak ezekkel a techdemókkal próbálnak prezentálni.