Ma az AI már a mindennapjaink részét képezi és olyan okoseszközökben is visszaköszön, mint a telefonunk vagy az okosóránk. A Sony egy korábban nyilvánosságra került vállalati jelentésében elárulta, hogy az AI és a gépi tanulás segítségével fogják felgyorsítani a játékfejlesztést. Akkor még nem kaptunk erről bővebb információkat, most azonban előkerült két álláshirdetés. Ezekben a Sony Senior Machine Learning Engineer és egy Staff Machine Learning Engineer pozíciókat hirdet, amelyek arra utalnak, hogy a cég egy olyan AI-rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely már a játékfejlesztés során automatikusan felismeri a hibákat és a bugokat.
A mesterséges intelligencia egy gép, program vagy mesterségesen létrehozott tudat által megnyilvánuló intelligencia, a gépi tanulás pedig az AI egyik ága, amely a tanulni képes rendszereket foglalja magában. A Sony a fejlett mesterséges intelligencia hibafelismerő rendszerrel hibamentes, kiváló minőségű élményeket kíván létrehozni. Magyarul ez azt jelenti, hogy a cég az AI és a gépi tanulás segítségével már a fejlesztés során ki tudná gyomlálni a különféle bugokat, textúra-hibákat vagy azokat a kis apróságokat, amik a hivatásos tesztelők figyelmét elkerülik. A felvételt nyerő új munkatársak különböző csapatokkal fognak együtt dolgozni, hogy ezeket a rendszereket hatékonyan integrálják a játékfejlesztésbe.