Két napja elérhető a Skyrim Special Edition, és egy Reddit használó, Lazur Arkinshade vette észre először, hogy a játék hanganyaga sokkal rosszabb, mint amit eredetiben hallottunk évekkel ezelőtt. Magyarázatot is adott az érdekes jelenségre. Állítása szerint az eredeti program hanganyaga tömörítetlen .wav formátumú volt, míg a felújítás egy durván tömörített .xwm formátumban tartalmazza ugyanezt. Azt nem lehet tudni, hogy a Bethesda miért döntött ezen megoldás mellett, csak tippelni lehet. Lehetséges az, hogy így akarta csökkenteni a letöltési méretet. Szerencsére a problémára már megoldás is született. 

Az eredeti játékból ki kell csomagolni az eredeti hanganyagot a Skyrim Sounds.bsa-ból (ennek eredménye egy Sound és egy Music mappa lesz), tömöríteni kell, majd a NMM (Nexus Mod Manager) használatával az egészet be kell illeszteni az új változatba. 

Lazur a SoundCloud-ba feltöltött egy összehasonlító mintát, amit meghallgathattok, de érdemes felvenni egy jó minőségű fejhallgatót, mert a különbség csak így jön ki.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!