A SimCity körüli problémák után minden bizonnyal voltak komoly beszélgetések mind a fejlesztők körében, mind pedig a kiadó embereivel; nagy blama volt az egész start, ami miatt a Maxis és az EA feje is főhetett. Ezek fényében nem csoda, ha vannak olyan dolgozók, akik inkább tiszta lappal szeretnék folytatni a karrierjüket, távol a korábbi munkaadójuktól és a felettük bábáskodó kiadótól.
Ezt az utat választotta a grafikus tervező, Ocean Quigley, a programozói szerepkört ellátó Andrew Willmott, és a vezető játékmenet-tervező, Dan Moskowitz, mikor a napokban úgy döntöttek, hogy kilépnek a SimCity mögött álló Maxis gárdájából, s egy új stúdiót nyitnak.
A Maxis három fontos szerepet betöltő fejlesztője a Jellygrade névre keresztelt céget hozta létre, ahol az a céljuk, hogy továbbra is szimulációs programokat készítsenek. Az első ötletük már meg is van, s ez egy olyan játék lesz, ami a földi élet keletkezését mutatja be -- ehhez egy külön grafikusmotort is készítenek, de egyelőre csak az iPad van kiszemelve, mint célplatform, úgyhogy ne nagyon lovaljuk bele magunkat, ugyanakkor abszolút nincs kizárva az, hogy PC platformra is fejlesszenek.
SimCity -- Megjelenés: 2013. március 7. -- Gépigény: CPU: 2 magos / 2000 MHz, RAM: 2 GB, VGA: SM 3.0, DX 9.0c / 512 MB, HDD: 10 GB