Az elmúlt esztendők videójátékos termésének egyik legnagyobb csalódása kétség kívül a tavaly megjelent Saints Row, persze nem azért, mert minden téren tűzrevaló lett volna, hanem mert meg sem közelítette azt a szintet, amit a rajongók (és a szakma) vártak tőle ennyi felvonás után. A piros gombbal indító programot időközben ugyan helyrepofozta a Volition (mármint technikai oldalról, a történeten és a karaktereken ugyebár elég nehéz lett volna segíteni), ám az Embracer Group végül megadta a kegyelemdöfést a több mint 30 évig működő stúdiónak, így bár az IP nem lett bedobva a fiók mélyére, a soron következő sandbox őrületet már más csapat fogja tető alá hozni.
Már ha egyáltalán előkerül még a franchise, az időközben szintén új utakra tért (a Volitionhöz hasonlóan ez a cég is az Embracer esernyője alá tartozott anno) Saber Interactive CEO-ja, Matthew Karch ugyanis Stephen Totilónak beszélt arról (köszönjük, GamesRadar!), hogy szerinte mi állhat a bukás hátterében.
„Túl drága mulatság volt ez az egész” – fogalmazott Karch. „Nem tudták [a fejlesztők], hogy min is ügyködnek, nem volt igazi víziójuk. Ez az állapot nem bizonyult fenntarthatónak, és adta magát a kérdés, hogy mégis ki fogja finanszírozni a következő játékot, miután bekövetkezett a katasztrófa?” – tette hozzá, bizonyára a 2022-es rebootra utalva, melynek felemás minőségéhez állítólag a Deep Silvernek is volt némi köze. „Egy ideális világban mindenkinek lenne munkája, ám ha a kilenc számjegyű költségvetéssel rendelkező játékok csak nyolc számjegyű bevételt hoznak, az sok fejlesztő halálos ítéletével jár” – fejtette ki véleményét a játékiparban zajló eseményekkel kapcsolatban.
Persze eddig sem nagyon volt kérdés, hogy az anyagiak álltak a Volition bezárása és a Saints Row jegelése mögött, ám most első kézből is megerősítést nyert, hogy egyszerűen túl sok pénzt emésztett fel egy identitásválságban lévő alkotás fejlesztése. Ti reménykedtek még benne, hogy egyszer visszatér a széria?
A borítóképek forrása: Steam