Az Alan Wake remek játék, kár, hogy PC-re két évet késett. A Remedy, ismervén a PC-s társadalom hiúságát, sejti, hogy sokan inkább letöltik majd a programot ahelyett, hogy megvennék. Ezért üzent a kalózoknak, igaz, nem azt, amit a legtöbb fejlesztőcsapat szokott.
"Hát persze, hogy érdekel [a warez]." -- mondta Oskari Hakkinen a Eurogamernek. "Öt éven át dolgoztunk a játékon véres verejték és könnyek közepette. Remélhetőleg az emberek is látják majd, hogy egy kultikus klasszikussal van dolguk. Egy kicsi, mindössze hatvan főt számláló csapat vagyunk. Lesznek, akik fizetnek majd érte és lesznek, akik nem. A nap végére minket csak az érdekel majd, hogy minél több embert szórakoztassunk. Persze bízunk benne, hogy minél többen megveszik, de ha nem, legalább élvezzék a sztorit."
Oskari kifejtette, hogy szerinte a warez ahhoz hasonlít, mint amikor egy mobiljáték az ún. freemium modellt használja: játszol egy ideig, majd a program rákérdez, hogy akarsz-e fizetni. Ha nem, játszhatsz tovább ingyen, de ha élvezted, adhatsz érte pénzt is, melyért további lehetőségek nyílnak meg előtted (frissítések, új pályák, stb.).
"Persze a kettő nem ugyanaz, de talán van valami az Alan Wake-ben, amit annyira élveznek majd, hogy maguk is meg lesznek lepve. Azért töltötték le, mert hallottak róla, ezzel nincs is semmi gond. Tetszik nekik és majd valami másra is lecsapnak, amit mi csináltunk."
Optimista hozzáállás, meglátjuk, mi sül ki belőle. Az Alan Wake tegnap jelent meg Steamen 21 eurós áron. A dobozos változatok ennél többe kerülnek majd (a sima 9-10.000, a gyűjtői 12-13.000 körül), megjelenésük március 2-án esedékes.
"Hát persze, hogy érdekel [a warez]." -- mondta Oskari Hakkinen a Eurogamernek. "Öt éven át dolgoztunk a játékon véres verejték és könnyek közepette. Remélhetőleg az emberek is látják majd, hogy egy kultikus klasszikussal van dolguk. Egy kicsi, mindössze hatvan főt számláló csapat vagyunk. Lesznek, akik fizetnek majd érte és lesznek, akik nem. A nap végére minket csak az érdekel majd, hogy minél több embert szórakoztassunk. Persze bízunk benne, hogy minél többen megveszik, de ha nem, legalább élvezzék a sztorit."
Oskari kifejtette, hogy szerinte a warez ahhoz hasonlít, mint amikor egy mobiljáték az ún. freemium modellt használja: játszol egy ideig, majd a program rákérdez, hogy akarsz-e fizetni. Ha nem, játszhatsz tovább ingyen, de ha élvezted, adhatsz érte pénzt is, melyért további lehetőségek nyílnak meg előtted (frissítések, új pályák, stb.).
"Persze a kettő nem ugyanaz, de talán van valami az Alan Wake-ben, amit annyira élveznek majd, hogy maguk is meg lesznek lepve. Azért töltötték le, mert hallottak róla, ezzel nincs is semmi gond. Tetszik nekik és majd valami másra is lecsapnak, amit mi csináltunk."
Optimista hozzáállás, meglátjuk, mi sül ki belőle. Az Alan Wake tegnap jelent meg Steamen 21 eurós áron. A dobozos változatok ennél többe kerülnek majd (a sima 9-10.000, a gyűjtői 12-13.000 körül), megjelenésük március 2-án esedékes.
A történetet ahogy előadja, számomra nagyon újszerű. Belső monológok prezentálása meg tiszta Max Payne. A hangulata nagyon üt! Már most imádom.
Ez tényleg az Xbox-osok Heavy Rain-je. Hál' isten már a PC-seké is.
Tessék megvenni
Nem tudom hogy milyen verzióval játszottál, de nekem biz elfogytak az ellenfelek, ha kilőttem őket, vagy el nem menekültem a következő fényforrás után, sőt, nekem nem is ömlöttek az ellenfelek, de pont annyian érkeztek hogy még a töltényem is elfogyott. Igaz, nem volt valami változatos, mindig az erdőn keresztül, mindig a baltás kaszás gyilkos, d amikor megjelentek a nagyobb volomenű dolgok, kombájn meg ilyesmi, az kicsit feldobta a dolgokat, de nem, valóban nem volt változatos, ennek ellenére benne van az első három játékban ami abszolút a legjobbak közé sorolható. Summa summárum, ahogy elnézem, egy szavazáson többen szavaznának arra hogy igenis az egyik legjobb játékkal van dolgunk, mint nem. Azért kellene kiszínezni mert a vélemény nyilvánításod olyan módon történik hogy "tudok jobbat" Meg gondolom csak van valami elképzelésed mit tartasz zseniálisnak, mi az ami megfogna, mit tettél volna bele, mit vettél volna ki. Érted.
Azt mondtad elvezd a sztorit. Mikozben huszadszor meszarolosz le egy csapatnyi monsztat ugyanugy, akozben nincs mit elvezni a sztorin.
Ha mar fel lett hozva a hangulat. Egyes helyeken, mint valami elfuserlat CoD-ban, addig omlenek feled az ellenfelek, amig el nem jutsz egy adott pontra, maskor pedig szimplan elfogynak, errol viszont a jatek semmifele visszajelzest nem ad. Ezek utan, a legcelszerubb megoldas elfutni A-bol B-be es itt-ott elereszteni nehany lovest. De megiscsak jatekrol beszlunk, amiben halomszara dobaljak feled az toltenyeket, mar csak az motival, hogy allj le ramobzni, es rohadt kiabrandito ha nem fogynak el. A sok tolteny meg meg inkabb. Elveszik a felelmerzet. Ha jol emlekszem hardon tolam, es amelett hogy kihivas sem volt a jatekban, mindig tele voltam ammoval, pedig nem erzem magam egy pro jatekosnak.
A sztorihoz: eloszor is a manuscriptes dolgok nem tetszetek. A vilag legrosszabb dizajneri dontesenek tartom, hogy ok spoilerezik el a cselekmenyt. Nyilvan nem kotelezo felszedni, de ott vannak es szerinte ez verciki megoldas. A masik kerdes, hogy mik vannak bennuk. Csak egy pelda: az elso fegyo felvetelenel azt ecseteli, hogy most fogott az eleteben eloszor fegyvert (azon nem akadok fenn, hogy utana egyszemelyes hadseregkent funkcional, mert megiscsak egy jatek), par epizoddal kesobb pedig mar arrol beszel, hogy eloszor valami loteren sutott el stukker. Vannak meg bennuk meg hasonlo kis ellentmondasok. Szorszalhasogatas nyilvan, de ha csak a sztori tudna durrantani, akkor ilyen ne legyen.
Masik a gaz befejezes. Nincs gondom azzal, hogy nincs a vegen szajbaragas, sot kifejezetten szeretem az ilyesmit. De amivel ezt lezartak az egy kesze kusza baromsag volt, amibol szerintem ok se tudtad mit akarnak kihozni es a ket DLC sem adott hozza joforman semmit. Egy dolog a szabad interpretacio, egy masik amikor ezzel a sajat fantaziatlansagukat probaljak leplezni (ami a jatekmenetben is kiutkozik). Az, hogy ennek ellenre a sznobtenger megprobal Eredet-szintu melysegeket belekepzelni, mar legyen az o dolguk.
Ezzel asszem kelloen kifejtettem mi nem tetszett es nem is szeretnek tobb szot pocsekolni ra, mert nem akartam ebe belekeveredni. Szerintem egy jatek attol nagyszeru, vagy klasszikus, vagy mittomen, mert jatekmenet tekinteteben tud olyat mutatni, ami kiveteles. Mert jatekrol van szo, a szori legyen masodlagos, vagy ha nem az, akkor ne nevezzuk jateknak. Ennyi. Reszemrol le van zarva.
Ezen analógián haladva, neked meg teljesen felesleges volt reagálnod.
Egyébként meg pont az volt a bajom vele, ami téged nem érdekelt és amit már le is írtam és amit Te vagy nem akartál vagy nem tudtál megérteni. Aki egy játékban csak sztorit akar mesélni, de képtelen hozzá egy épkézláb játékmenetet osszehozni, az rendezzen filmet. Csak egy ellenpélda: a Bayonetta 5. végigjátszásra is képes volt újat és olyasmit mutatni, amire addig nem is számítottam. Nálam itt kezdodik a zsenialitas, nem ott, hogy el tud mesélni egy, az átlagnál komplexebb sztorit (azt se tokeletesen). AW-t ha fizetnének sem bírnám újból végigásítozni. Ha ezzel valakinek a lelkébe gázoltam, a leheto legcsekelyebb mértékben sem érdekel, de nemhogy már én legyek a hulye mert így gondolom.
Teljesen jó csengőhangnak, csak amikor hallod akkor inkább nem örülsz az smsnek... mintha gyász üzeneted érkezne Teljesen érthető...
Azt hiszem, ideje lecserélnem a csengőhangom.
Amúgy Godfathernek: ..."legalább élvezzék a storyt". Tudod mit jelent ez? Hogy a játék nem arról szól hogy megyünk és hentelünk fejjel lefelé, terpeszben, golyószóróval, helikopteren, tengeralattjárón, színházban stb, mert én úgy látom te erre...."szocializálódtál".. teljesen felesleges volt belekezdened.
Őszintén, én amikor játszottam, nem is az érdekelt, hogy legyen valami akció, hanem hogy jöjjön már a következő videó, és derüljön fény a rejtélyre, mi áll a dolog mögött... Szerintem aki játszott vele, azt sem az érdekelte hogy milyen akció lesz benne, hanem "élvezték a storyt" Én ugyan nem tudok időzni sem a maypaynből, sem az Alan Wakeből, De az sms jelző hangom a Max Payne nyitó zenéje, és egyik két kedvenc zeneszámom a War és a Poet and the Muse a Poets of the Falltól
A kultikus szó a popkultúrában tényleg kicsi, de az átlagnál elszántabb és szenvedélyesebb rajongótáborra utal, ahogy Leon írja. Szerintem az AW mindenképp eleget tesz ezen kritériumoknak. Ettől még nem kell egy játéknak/filmnek/könyvnek/zenekarnak különösebben kiemelkedőnek lenni, sőt, rengetek cult classic kapott elmarasztaló értékeléseket kritikusoktól és a fősodratú hallgatóságtól. Épp csak kell lennie benne valaminek, ami erőteljesen megragad egy kisebb réteget.
Szerintem hangulatilag sem vol mindig toppon, de nekem aztán nyolc, hogy ki mennyire van oda érte. Manapság már túl könnyen és gyakran dobálják a zseniális jelzőt. Ettől függetlenül még repetitív és önisméletlő volt, ami pár óra után képtelen volt újat mutatni. De igazából szépítsétek ahogy akarjaták, bízok benne, hogy az American NIghtmare-rel képesek a fejlődésre (DLC-k első tesztek alapján nem)
Hiába volt pörgős a narratíva, ha a játékmenet kínosan rövid idő alatt kifulladt, monotonná és önismétlővé vált és rémesen ötlettelen volt. Amíg egy játékban csak a történet tud kiemelkedni a középszerből (legyen az bármennyire is zagyva), én a helyükben tartózkodnék a "klaszikus" vagy "kultikus" jelzőktől. Nyilván mindig lesz egy marginális kisebbség, akik így fognak rá visszatekinteni, de ilyenje a John Deer american farmernek is van.