A Microsoft bemutatta a Project Scorpio-t, legalábbis a technikai részleteket, de azt nem lehet egyelőre tudni, hogyan néz ki a konzol, vagy hogy mennyibe fog kerülni. Mike Ybarra a prezentáció után arról beszélt, hogy miért kellett a Microsoftnak egy minden eddiginél erősebb konzolt megalkotnia. Mert szeretnék visszanyerni a fejlesztőket.

"Visszatekintettünk azokra a fejlesztőkre, és a fejlesztői kapcsolatokra, amikkel az Xbox 360 életciklusa alatt rendelkeztünk. Az Xbox 360 tökéletes platform volt a fejlesztőknek, de az Xbox One-nal ennek egy részét elvesztettük két év alatt. Meg kellett magunkat kérdeznünk, hogy mit tehetünk, hogy ezeket visszanyerjük? A lehető legjobb játékokat akarjuk kiadni, vannak eszközeink, devkitjeink, és egyéb dolgaink, amikkel ezt a célt el akarjuk érni. Ez volt az elsődleges célunk, amikor nekiláttunk a konzol fejlesztésének." -- kezdte mondandóját a Windows és Xbox játékokkal foglalkozó elnökhelyettes.

A Project Scorpioval a stúdiók a lehető legjobb játékokat tudják majd elkészíteni, ez pedig lehetőség a Microsoftnak arra, hogy "újra elnyerjék a fejlesztők szívét". Az új, brutálerős hardver ötletét pedig a mobil-iparágtól vette kölcsön a cég. "Sokkal gyakrabban vesznek új telefont az emberek, mint eddig bármikor. Az emberek nem akarnak az új technológiákra sokat várni, minden korábban érkezik, és azt várják el, hogy a tartalmak is akadálytalanuk fussanak el rajta. Ez a konzolokra is érvényes: itt van egy doboz, amihez kötve vagy a következő öt-hét évre." -- Ez pedig ma már nem elfogadható mentalitás. A Microsoft így vállalja a kockázatot, hogy kiadja az új konzolt, idő előtt. Mert meg akarja adni a Microsoft a játékosainak, amire vágynak.

project-scorpio-chip.jpg