Ezzel a műfajjal elsősorban a fiatalabb és a középkorú generációt érheted el, hiszen az internetes tartalmakat leginkább ők kedvelik. Egy jól sikerült adássorozat ugyanis felkelti az érdeklődést a márka iránt, és pozitív hozadéka van a cég számára.

Van egy jó podcast ötleted, de nem tudod, hogyan valósítsd meg?

Gyakori, hogy egy cég kreatív szakemberei tudják, hogy milyen tartalommal lehetne fellendíteni az üzletet, ismertté tenni a cég termékeit, szolgáltatásait, de nem találják meg az ötlethez megfelelő formátumot. A ma divatos podcast is segíthet, hatékony lehet a Brocasterz podcast ügynökség PR szolgáltatásának igénybevétele. 

podcast.jpg

Az ok egyszerű: van olyan tartalom, ami hirdetésekkel, van, ami social media posztokkal éri el a márkaismertség megvalósítását, és van olyan, ami számára a podcastadások a leghatékonyabbak. Ha ez utóbbiak gyártásában gondolkodsz, profi szakemberek segíthetnek.

Milyen előnyökkel jár a podcast ügynökség megbízása?

Az ötlettől az adás elkészüléséig nagyon sok munkára van szükség, ami sokkal gördülékenyebben megy, ha profi szakemberek csinálják. Az ügynökséggel való együttműködés során először tisztázni kell az egyedi igényeidet, illetve a rendelkezésre álló büdzsét.

Ezt követően a cég megtalálja a megfelelő műsorvezetőt, segít kialakítani a legjobb témákat. Megtervezi és lebonyolítja a felvételeket, segít az adás címek kitalálásában. Mindezt olyan stúdióban, ahol modern technikai eszközök biztosítják a kiváló hangminőséget.

A felvételek elkészülése után a vágó szakember az utómunkálatokkal finomhangolja a hanganyagot, a tökéletes eredmény érdekében. Ez után már nincs más hátra, mint a megfelelő fórumokon közzétenni az adást, majd profitálni a sikerből.

Mit jelent a podcast PR tevékenység?

Ahhoz, hogy az elkészült tartalom eljusson a célközönséghez, és ők valóban meg is hallgassák azokat, nem elég közzétenni a cég honlapján az adást. A podcastot menedzselni kell, hogy a kívánt hatást elérjük vele. Érdemes hirdetni, ösztönözni a feliratkozókat az egyes adásokhoz.

Ennek jó módja lehet, ha időnként bevonjuk őket a következő epizód tartalmának meghatározásába, jelezve számukra, hogy fontos a véleményük.

Természetesen a podcast eredményességét a teljesítménymutató mérőszámok teszik igazán láthatóvá, amelyekkel a feliratkozók, a konkrét lejátszások és az egyedi hallgatók számát is mérni lehet. Fontos a hallgatók értékelése és az általuk adott rangsorolás is.

Ezeknek az elemzésével az ügynökség szakemberei meg tudják határozni, hogy szükség van-e valamilyen területen módosításra ahhoz, hogy jobb eredményeket produkáljunk. A Brocasterz podcast ügynökségnél ez a szolgáltatás sikerdíjas, ami azt jelenti, hogy csak az elkészült podcast után számláznak, így érdekeltek abban, hogy az minél gördülékenyebben készüljön el.

A podcast tehát hasznos lehet a céged üzleti folyamatainak fellendítésében, de ahhoz, hogy eljusson a célközönséghez, kell a jó PR tevékenység is.