Díjesőben részesített Elden Ring ide vagy oda, sokan máig a 2015-ben megjelent, kizárólag PS4-re elérhető Bloodborne-t tartják a FromSoftware legjobb játékának, ami nem meglepő, tekintve, hogy egy kiváló soulslike-kal állunk szemben, melynek horrorisztikus hangulatával és körítésével elég nehéz betelni. Az idén márciusban már a 10. születésnapját ünneplő akció-RPG kapcsán számtalanszor felmerült az esetleges remaster, remake vagy PC-s port lehetősége, eddig azonban minden szivárgás és teória kapufának bizonyult, holott a rajongók zöme már annak is örülne, ha 60fps mellett tehetne rendet Yharnam szebb napokat is látott utcáin. A PlayStation Worldwide Studios korábbi vezetője, az ettől a hónaptól kezdve már nem a Sony sorait erősítő Shuhei Josida a Kinda Funny Games-nek adott interjúban elmélkedett arról, hogy szerinte miért került kispadra a műfaj egyik csúcsának tartott kozmikus horror – mindenki döntse el maga, hogy mennyire áll meg a lábán ez a teória.

„Van egy elméletem ezzel kapcsolatban” – fogalmazott az egykori vezető. „Én ugyan elhagytam a first-party [fejlesztést], szóval nem tudom, mi zajlott ott, ám arra azért emlékszem, hogy Mijazaki [Hidetaka] nagyon szerette a Bloodborne-t és azt, amit létrehozott. Éppen ezért szerintem érdekli [a Bloodborne visszahozása], csak épp túlságosan sikeres és elfoglalt, így ő maga nem tudja megcsinálni, ugyanakkor azt sem akarja, hogy más hozzányúljon. Ez tehát az én teóriám, hozzátéve, hogy a PlayStation-csapat tiszteletben tartja a kívánságát. Persze mindez csak találgatás, nem valami titkos információt sikerült kikotyognom” – tette hozzá.

Tekintve, hogy Mijazaki az Elden Ringgel és annak kiegészítőjével, a Shadow of the Erdtree-vel volt elfoglalva az elmúlt években, lehet valami abban, amit Shuhei Josida mondott, ám ez értelemszerűen nem vigasztalja azokat, akik már egy 60fps-t garantáló frissítésnek is örülnének. Szerintetek megújul valaha is a Bloodborne?

A borítóképek forrása: TheGamer, Ginger Nuts of Horror