A jelenlegi konzolgenerációból egyedül a Wii számít jutalommentes platformnak, lévén mind Xbox 360-on, mind PS3-on lehetőség van afféle medálok megszerzésére a játékokban. Xboxon ezeket achievementeknek, PS3-on trófeáknak hívják, és mindkét megoldás hihetetlen népszerűségnek örvend, sőt, az achievement-rendszert a PC is átvette, elég csak a Steamre, a Battle.netre, vagy a Games for Windowsra gondolnunk. Jogos kérdés tehát, hogy Wii-n miért nincs ilyesmi? Nos, az amerikai Nintendo egyik munkatársa, Bill Trinen elmagyarázta a Kotakunak a dolgokat.

"Amikor a Nintendo készít egy játékot, nem mondja meg, mit kell csinálnod azért, hogy valamiféle mitikus jutalomban részesülj. Mi direkt úgy tervezzük a játékokat, hogy a felfedezés öröme folyton új dolgokra sarkallja a játékosokat. Elég csak vetni pár pillantást a Nintendo munkáira, máris egyértelművé válik, hogy miről beszélek. Az összesben lehet csinálni valamit, ami jelképes vagy extra jutalmat eredményez. Úgy gondolom, ez sokkal inspirálóbb lehet, mint hogy »Hé, ha ezt meg ezt megteszed, kapsz egy virtuális pontot a listádon!«."

Mikor a Kotaku munkatársa rákérdezett, hogy ennek ellenére várható-e valaha a Nintendónál achievement-rendszer, negatív választ kapott. Hát mit ne mondjunk, sajnáljuk.