A jelenlegi konzolgenerációból egyedül a Wii számít jutalommentes platformnak, lévén mind Xbox 360-on, mind PS3-on lehetőség van afféle medálok megszerzésére a játékokban. Xboxon ezeket achievementeknek, PS3-on trófeáknak hívják, és mindkét megoldás hihetetlen népszerűségnek örvend, sőt, az achievement-rendszert a PC is átvette, elég csak a Steamre, a Battle.netre, vagy a Games for Windowsra gondolnunk. Jogos kérdés tehát, hogy Wii-n miért nincs ilyesmi? Nos, az amerikai Nintendo egyik munkatársa, Bill Trinen elmagyarázta a Kotakunak a dolgokat.
"Amikor a Nintendo készít egy játékot, nem mondja meg, mit kell csinálnod azért, hogy valamiféle mitikus jutalomban részesülj. Mi direkt úgy tervezzük a játékokat, hogy a felfedezés öröme folyton új dolgokra sarkallja a játékosokat. Elég csak vetni pár pillantást a Nintendo munkáira, máris egyértelművé válik, hogy miről beszélek. Az összesben lehet csinálni valamit, ami jelképes vagy extra jutalmat eredményez. Úgy gondolom, ez sokkal inspirálóbb lehet, mint hogy »Hé, ha ezt meg ezt megteszed, kapsz egy virtuális pontot a listádon!«."
Mikor a Kotaku munkatársa rákérdezett, hogy ennek ellenére várható-e valaha a Nintendónál achievement-rendszer, negatív választ kapott. Hát mit ne mondjunk, sajnáljuk.
"Amikor a Nintendo készít egy játékot, nem mondja meg, mit kell csinálnod azért, hogy valamiféle mitikus jutalomban részesülj. Mi direkt úgy tervezzük a játékokat, hogy a felfedezés öröme folyton új dolgokra sarkallja a játékosokat. Elég csak vetni pár pillantást a Nintendo munkáira, máris egyértelművé válik, hogy miről beszélek. Az összesben lehet csinálni valamit, ami jelképes vagy extra jutalmat eredményez. Úgy gondolom, ez sokkal inspirálóbb lehet, mint hogy »Hé, ha ezt meg ezt megteszed, kapsz egy virtuális pontot a listádon!«."
Mikor a Kotaku munkatársa rákérdezett, hogy ennek ellenére várható-e valaha a Nintendónál achievement-rendszer, negatív választ kapott. Hát mit ne mondjunk, sajnáljuk.
ha arra kíváncsiak milyen ügyes vagyok eltángálom őket multiba XD.
bár mivel a nintendo sem izgat így nem szomorkodok a hír miatt.
Nem is magával az acsikkal van bajom, hanem amikor pl a fentebb említett módon alkalmazzák és/vagy olyan játékokban, ahol max annyi az értelme (a be nem vallott), hogy ilyen módon növeljék a program szavatosságát, a játékidőt. Röhej, sima parasztvakítás.
A jövő öcsijeit így képzelem el: Nagyon nehezen, vagy kitartó, gyors, leleményes játékkal megszerezhető trófeák, melyek pontot érnek és az adott játékhoz kiadott extrák közül lehetne válogatni, vagy ha "kegyes" a kiadó akkor a többi játékához is.
például ha a Mass Effekt 1 részét végigtoltam minden kaszttal női és férfi módban jó és kegyetlenként is akkor a Mass Effekt 2-ben elérhetővé válik egy máskülönben bezárt bolt, vagy egy hatalmas SHephard szobor a főtéren valahol, vagy egy hatékony fegyver páncél, vagy egy új szereplő, és annak egy mellékszála. Ezzel meglenne a motiváció, és a megfelelő jutalom a kitartásomért. De az hogy a profilomban ott virít egy plecsni hogy megcsináltad, gratulálunk de most már húzzál csajozni, valahogy nem vonz. Engem legalábbis.
Nem mellesleg azért van abban is valami, amit a Nintendo-ék mondanak - legalábbis a régi játékaikat még tényleg olyan módon készítették el, hogy trófeák híján is nekiveselkedtél egy-két trükkös dolognak csak úgy a móka végett. Hogy ennek tényleg ma is megfelelnek-e, azt már nem tudhatom, hiszen kiestem a Nintendo-s körökből.
Személy szerint sok időt eltöltöttem azzal hogy néhány bonyolultabb achievementet megkapjak.
Szerintem a mai játékosok igénylik ezeket. A Wii azért van meg ez nélkül, mert főleg a casual játékosokra épít, nekik meg édes mindegy.