Az eddigiek alapján bukásnak nevezhető a Wii U: a Nintendo legfrissebb asztali konzoljától elpártoltak a nagy kiadók, az értékelhető címek hiányában pedig a játékosok alig veszik a konzolt, méghozzá annyira kevesen, hogy 70%-kal csökkentették az eladásokra vonatkozó elvárásaikat, s bejelentették, hogy alaposan átgondolják a stratégiájukat.

Ivata Szatoru kijelentése után sokan arra gondoltak, hogy a Nintendo kész megfogadni az elemzők tanácsait, miszerint inkább hagyják a fenébe a konzolgyártást, s legyenek játékkiadók, ahogy azt tette a Sega a Dreamcast kudarca után, ilyen tervei azonban nincsenek a nagy N-nek. Már csak azért sem, hiszen a 3DS továbbra is egy erős platform, amiből a márciusban záródó gazdasági év hátralevő részében 13,5 millió példányt szándékoznak eladni, s noha ez kevesebb, mint az eredetileg várt 18 millió, semmilyen vonatkozásban nem mondható gyengének.

A cég továbbra is azt vallja, hogy jó játékokkal el lehet adni a konzolt, csak a játékosokat meg kell győzni. A stratégia az, hogy az okostelefonok segítségével felhívják az emberek figyelmét a Nintendo termékeire, s ösztönzik őket ezek kipróbálására, az azonban nem terv, hogy a Mario-sorozat iOS-re vagy éppen Androidra is megjelenjen. „Az okoskészülékek terjedése nem jelenti a konzolok halálát. Nem ilyen egyszerű a dolog.” -- mondta Ivata.

wiiuconsoleandcontroller1.jpg