A Wall Street Journal friss beszámolója szerint a Mondelez, avagy az Oreo, a Chips Ahoy, a Clif Bars és más népszerű rágcsálnivalók gyártásával foglalkozó élelmiszeripari óriáscég egy új mesterséges intelligencia eszközt fejlesztett ki, hogy új ízeket álmodjanak meg a márkáik számára. Eddig több mint 70 terméknél vetették be a gépi tanulásra (az AI egyik mellékága) szakosodott eszközt, amely a gyógyszeripari cégek által az új gyógyszerek gyors megtalálására és tesztelésére használt algoritmusokhoz hasonlít a leginkább.
A Fourkind szoftvertanácsadó segítségével létrehozott eszköz eddig olyan termékeket hozott létre, mint a Gluténmentes arany Oreo, és frissítette a Chips Ahoy klasszikus receptjét is – adta hírül a WSJ. Kevin Wallenstein, a projekt vezetője elmondta, hogy az AI sokkal hatékonyabban kreálhat új ízeket és ezzel a kötelező kóstoló-köröket is kihagyhatják. „Régebben a Sour Patch Kidsnél dolgoztam, és megesett, hogy egy héten keresztül minden nap kóstolót tartottunk, ami egy rémálom volt” – jegyezte meg. Az AI alapú eszközt a Mondaleznél arra fejlesztették ki, hogy optimalizáljon bizonyos érzékszervi tényezőket és ezek alapján állítson össze vadonatúj ízeket.