"Nagyon jó kérdés, ami tömör, velős választ követel. A meleg űrkatonák."
Ezt felelte Denby Grace, a Mafia II producere az MTV blogjának azon kérdésére, hogy mi a játékvilág legnagyobb problémája. Ez azonban még nem minden, Grace azt is tudja, mi a legjobb tanács egy játékfejlesztőnek:
"Ezt egy főnököm mondta egyszer. »Maradj seggfej! Abban jó vagy.« Szerintem pozitívan értette. Néha össze kell törni pár szívet ahhoz, hogy király játékokat készíthess."
Nos... azt hiszem, ehhez nincs sok hozzáfűznivaló. Talán annyi, hogy a 2K-nek fájt a Mafia II sok negatív kritikája, a Halo: Reach sikere pedig felhúzta őket egy kicsit. Azon azonban nem árt elgondolkodni, hogy Denbynek valahol igaza is lehet. Az innováció manapság kezd klisékbe fulladni, és ez nem biztos, hogy jót tesz a játékvilágnak.
(A képek a Mafia II-ből valók.)
Ezt felelte Denby Grace, a Mafia II producere az MTV blogjának azon kérdésére, hogy mi a játékvilág legnagyobb problémája. Ez azonban még nem minden, Grace azt is tudja, mi a legjobb tanács egy játékfejlesztőnek:
"Ezt egy főnököm mondta egyszer. »Maradj seggfej! Abban jó vagy.« Szerintem pozitívan értette. Néha össze kell törni pár szívet ahhoz, hogy király játékokat készíthess."
Nos... azt hiszem, ehhez nincs sok hozzáfűznivaló. Talán annyi, hogy a 2K-nek fájt a Mafia II sok negatív kritikája, a Halo: Reach sikere pedig felhúzta őket egy kicsit. Azon azonban nem árt elgondolkodni, hogy Denbynek valahol igaza is lehet. Az innováció manapság kezd klisékbe fulladni, és ez nem biztos, hogy jót tesz a játékvilágnak.
(A képek a Mafia II-ből valók.)
@Rabbit, Kitsune: Mindkettőtöknél ott a pont, csak a téma ezen részét nem tudtam kifejteni, mert elment mögöttem a főnök.
A rövidség engem is zavar. Főleg úgy, hogy mindig a szóló játékokat szerettem jobban. Igazán szomorú, hogy sok FPS-ben ma az egyszemélyes mód csak afféle felkészítés a multira. Még a király Halo: Reach végén is kiírta a játék, hogy "na most hogy a kampánynak vége, nyomhatod a multit"... Hát köszönöm.
Persze, hogy az egyik gond a rövidség. Most az, hogy kell-e újítás, vagy nem, az elég relatív. Ha körülnéz az ember, manapság a legsikeresebb játékokban újítást maximum mikroszkóppal találunk. Szerintem az két legjobb példa erre a GTA IV és a StarCraft II.
Hülye kérdés: a Halo Reach-ben tényleg melegek a katonák?
Aztán lehet, hogy tévedek, és a Storyba kéne írnom a Guru helyett, tudja fene...
Egyébként még ha primitív módon is nyilatkozik a cikkben idézett illető, minket ez miért jogosít fel arra, hogy ugyanígy tegyünk? Ezzel mutatjuk meg, hogy mi jobbak vagyunk? Aligha. Inkább ugyanolyanok vagyunk, vagy inkább még rosszabbak. Kár is minden szó.