Érdekes dolgokról beszélt Manveer Heir -- aki jelenleg a következő Mass Effect vezető tervezőjének pozícióját tölti be -- a GDC-n. Szerinte az olyan társadalmi problémákat, mint a nemek közti egyenjogúság és a homoszexualitás elutasítása, a más rasszúak ellen irányuló intolerancia, illetve a sztereotípiák elfogadása, a videojátékokon keresztül elfogadottabbá lehetne tenni.
Sajnálatosnak tartja, hogy a videojátékok többnyire még mindig kerülik ezeket a témákat vagy rosszul – például sztereotip módon – kezelik, ezek pedig negatív hatással vannak a csoportokba tartozókra. A videojátékok ugyan már nem csak gyerekeknek szólnak, de még így is túlnyomórészt hozzájuk jutnak el, őket befolyásolhatják ezek a sztereotípiák, kifordult nézőpontok. Heir szerint ezért lenne szükség reális hősökre, sebezhetőkre, sokrétű jellemmel, átélhető problémákkal, és ez hosszútávon talán toleránsabbá teheti társadalmunkat – hiszen a videojátékokba sokkal jobban beleélheti magát egy ember, mint egy filmbe. Viszont úgy véli, hogy e változások elhozása terén nemcsak a játékfejlesztőknek van felelőssége, hanem a kiadóknak és bizony a játékosoknak is. A fejlesztőknek bátrabbaknak kell lenniük, a kiadóknak ebben támogatnia kellene őket, míg a játékosok része ezek befogadása, elfogadása, pozitív (vagy negatív) visszajelzések küldése lenne.
A BioWare munkássága is (viszonylag) jól jelképezi Heir irányelvét, hiszen a jelenleg futó két szériájuk, a Dragon Age és a Mass Effect sem zárkózik el a homoszexualitás, a rasszizmus, és az egyéb társadalmi különbségek elől, próbálnak ezekkel a fantáziavilágokhoz képest hétköznapi módon foglalkozni.
A Mass Effectben a fajok közti romantika még kiverte a biztosítékot. A Mass Effect 3-ban a dolog már senkit sem érdekelt.