Demi Moore sokat dicsért testhorrorja, A szer egyre másra halmozza a sikereket, kritikai és pénzügyi fronton is – nálunk például annyira népszerű volt múlt hétvégén a mozikban, hogy a csalódást keltő Joker: Kétszemélyes tébolyt is majdnem letaszította a trónról. Todd Phillips nagy sikerű művészképregényfilmjének a folytatása Magyarországon sem kezdett valami erősen, és ahogy a világ többi részén, úgy itthon is rögtön elindult lefelé a lejtőn. Amíg a Joker 2 összesen 16 958 nézőt vonzott be a hétvégén, addig Coralie Fargeat horrorjára 11 135-en váltottak jegyet, és hozzá kell tenni, hogy mivel előbbit 105 nagyvásznon tűzték műsorra Magyarországon, utóbbit pedig 57 vetítőhelyen játszották, így egyértelműen Demi Moore-ék kerültek ki győztesként.

A Kétszemélyes téboly nézettsége egyébként nálunk nem esett vissza olyan brutális mértékben, mint a tengerentúlon, viszont a 66,5%-os csökkenés így sem ad okot sok bizakodásra, főleg ha figyelembe vesszük azt, hogy az első rész ugyanezen időszak alatt mindössze 26%-os visszaesést produkált. Pontosabban 74 963 nézőt érdekelt a százezer feletti premier után. A folytatás teljes látogatottsága (73 778 fő) pedig egyértelműen kevesebb, mint a 2019-es Joker második hétvégi nézőszáma.

Szóval A szer mindenképpen nagy sikernek számít, hiszen a horror alapból is erősen rétegműfajnak tekinthető, a testhorror zsánere pedig a legkevésbé sem számít közönségbarát alműfajnak. Demi Moore sem akkora húzónév már, mint annak idején, és sokan bajban lennének akkor is, ha az utcán random embereket kérdezgetnénk, hogy kicsoda Margaret Qualley. Ráadásul az utóbbi években a konkurencia sem aratott nagy sikereket, például a Titánra csupán 937-en váltottak jegyet 2021 októberében. Ehhez képest Fargeat filmje a nyitányt tekintve az összes amerikai horrort maga mögé utasította: a Képzeletbeli 8273 főjét, Az első ómen 7880 főjét és az Abigail 7071 főjét, valamint a Szeplőtlen 7978 főjét is.

A sikerben valószínűleg nagy szerepet játszhat az előre beharangozott meztelenkedés, a hatalmas kritikai ováció, valamint az ilyen filmeknél megszokott marketingfogás, hogy „ez bizony az év legjobb horrorja”. Nos, úgy látszik a közönség ráharapott a hype-ra, és csak úgy mellékesen megjegyezzük, hogy a profi ítészek véleménye egyáltalán nem volt alaptalan: A szer valóban zseniális alkotás lett.

A borítókép forrása: Slashfilm