Hogy kicsit tisztázzuk a néha felbukkanó félreértéseket: a Foundation 9 Entertainment nem kiadó, hanem egy olyan csoport, mely független multimédiás fejlesztőként (film- és tévészériák, videojátékok, képregények) működik. A cég összefogja az alá tartozó stúdiókat, és egységes vállalati hátteret, erőforrásokat biztosít a működésükhöz, miközben azok megőrizhetik függetlenségüket. Jelenleg 8 tagból áll a család: Amaze Entertainment (Seattle, Austin), The Collective (Newport Beach), Shiny Entertainment (Newport Beach), Backbone (Emeryville, Vancouver), Pipeworks (Eugene), ImaginEngine (Boston), Digital Eclipse (Emeryville, Vancouver - ez egy brand, a játékokat a Backbone készíti), Circle of Confusion (Los Angeles), Sumo Digital (United Kingdom), ezekben összesen 750 fő dolgozik. A cég a Backbone Entertainment és a The Collective egyesüléséből jött létre 2005. március 29-én. Utóbbi banda idén tíz éves, három volt Virgin Interactive munkás, Douglas Hare, Gary Priest, és Richard Hare alapította. Ismertebb PC-s címeik: Indiana Jones and the Emperor's Tomb, Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure, The Da Vinci Code.
Az F9E ma bejelentette, hogy egyesíti a The Collective és a Dave Perry alapította, 2006. október 2-án megvásárolt Shiny Entertainment stúdiót (Earthworm Jim, MDK, Sacrifice, Messiah, Enter The Matrix, The Matrix: Path of Neo). A lépés logikus, hiszen mindkét team Newport Beachen dolgozott; az új szupercsapat neve még nem ismert, de máris átköltöztek a vállalat Irvine-ban (Kalifornia) található főhadiszállására, egy ötezer négyzetméteres szerény irodába. Vezetőjük a Shiny eddigi menedzsere, Michael Persson lesz, aki elmondta, az összevonás célja, hogy jelentős licencekre épített csúcskategóriás játékokat készítsenek teljes kapacitással, minden jelenlegi, új generációs, és hordozható platformra, egyesített erőforrásokkal. Természetesen a csapatok immár a közös lehetőségeket kihasználva befejezik a folyamatban lévő projekteket: a Shiny az általam épp tegnap beharangozott The Golden Compass adaptációt, míg a Collectives a "2008-ban megjelenő, klasszikus játékfranchise-adaptációt következő generációs platformokra". Utóbbi egyébként minden valószínűség szerint nem más, mint az egyelőre csak PS3-ra és X360-ra bejelentett Silent Hill 5, melynek fejlesztését a Konami átpasszolta a srácoknak, homályos okokból - persze ha a végeredmény méltó lesz a szériához, elnézzük nekik ezt a lépést...
Az F9E ma bejelentette, hogy egyesíti a The Collective és a Dave Perry alapította, 2006. október 2-án megvásárolt Shiny Entertainment stúdiót (Earthworm Jim, MDK, Sacrifice, Messiah, Enter The Matrix, The Matrix: Path of Neo). A lépés logikus, hiszen mindkét team Newport Beachen dolgozott; az új szupercsapat neve még nem ismert, de máris átköltöztek a vállalat Irvine-ban (Kalifornia) található főhadiszállására, egy ötezer négyzetméteres szerény irodába. Vezetőjük a Shiny eddigi menedzsere, Michael Persson lesz, aki elmondta, az összevonás célja, hogy jelentős licencekre épített csúcskategóriás játékokat készítsenek teljes kapacitással, minden jelenlegi, új generációs, és hordozható platformra, egyesített erőforrásokkal. Természetesen a csapatok immár a közös lehetőségeket kihasználva befejezik a folyamatban lévő projekteket: a Shiny az általam épp tegnap beharangozott The Golden Compass adaptációt, míg a Collectives a "2008-ban megjelenő, klasszikus játékfranchise-adaptációt következő generációs platformokra". Utóbbi egyébként minden valószínűség szerint nem más, mint az egyelőre csak PS3-ra és X360-ra bejelentett Silent Hill 5, melynek fejlesztését a Konami átpasszolta a srácoknak, homályos okokból - persze ha a végeredmény méltó lesz a szériához, elnézzük nekik ezt a lépést...