A kalózkodás jót tett az iparnak?Randy Stude, a PC Gaming Alliance elnöke a Kotakun olvasható nyilatkozatában olyan példákat említett, amikor kis, ismeretlen cégeknek rengeteget használt a játékok elterjedésében nagy szerepet játszó kalózkodás, mert így megerősíthették saját piacukat későbbi címeikhez. Szerinte a Quake, Doom, Starcraft, Counter-Strike, vagy a Half-Life fejlesztőcégei közel sem értek volna ekkora elismertséget, ha akkoriban nem létezik a kalózkodás, amely nyíltan és ingyenesen megosztotta játékaikat. Manapság pedig épp ezek az egykori csapatok (id, Blizzard, Valve) nőtték ki magukat a PC-s játékpiac legmeghatározóbb cégeivé.

 

Stude azt is elmesélte, hogy legelső FPS-élménye a Doom volt, és nem fizetett érte egy centet sem. Az id pedig azóta olyan céggé vált, amely hatalmas név a szakmában, játékaikkal dollármilliárdokat kerestek, ezt pedig nagy részben annak is köszönhetik, hogy akkoriban kvázi szabadon megosztották játékaikat, hiszen az első Doomok ingyenesek voltak.

A tavaly megalakult PC Gaming Alliance a PC-s játékpiac fejlődését szorgalmazza, és olyan multicégek a tagjai, mint a Microsoft, a Logitech, az Nvidia, az Epic Games és az Activision. Randy Stude egyébként 12 évig az Intelnél dolgozott. (A kép illusztráció.)