November 7. és 10. között zajlott le itthon a Filmünnep, azaz a mozilátogatók ezeken a napokon a rendesnél jóval olcsóbb jegyárakkal szembesülhettek, ami természetesen alaposan megdobta a filmek forgalmát: majdnem 200 ezer néző érdeklődött a legjobban teljesítő tíz alkotás iránt. Ennek fényében nem csoda hát, hogy november 14. és 17. között, amikor már vége volt az eseménynek, a legtöbb film nézőszáma nagyobb mértékben visszaesett. Ebben az időszakban már csak nagyjából 133 ezren váltottak jegyet, ám ez sem állította meg a Gladiátor II mennybemenetelét, ami a drágább mozijegy ellenére is lazán vitte az előző hétvégét – még ha a 24 évvel korábban bemutatott első részt nem is múlta felül.
Ridley Scott klasszikus történelmi eposzának folytatását nálunk összesen 88 nagyvásznon tűzték műsorra, és noha a kritikai fogadtatása vegyes lett, a magyar nézők bizalmat szavaztak a rendezőnek és a színészeknek, mivel a hétvégi időszakban egészen pontosan 51 979-en váltottak jegyet a Gladiátor II-re. Ha még beleszámoljuk az elővetítéseket is, akkor összesen 57 671 nézőt mutat a mérleg, tehát a film nálunk egyértelmű sikerrel kezdte meg a pályafutását. De még így sincs közelében az első rész eredményének. Az eredeti Gladiátort 2000 májusában tűzték műsorra Magyarországon, méghozzá magyar felirattal, és az első hétvégéjén mégis 73 690 fővel kezdett, a végeredmény pedig 736 116 látogató lett. Bár hozzá kell tenni, hogy akkoriban azért a jegyárak is jóval barátságosabbak voltak, mint manapság.
A Gladiátor II sikerén azért némiképp árnyal valamit, hogy a film rosszabbul teljesített Ridley Scott legutóbbi történelmi eposzánál, a Napóleonnál. Ugyan a globális bevételeket tekintve az az alkotás megbukott, itthon 60 280 fő vett rá jegyet a nyitóhétvégén, és végül 199 802 nézője lett. A filmet még tavaly mutatták be, és noha a mozizás anyagi vonzatának tekintetében nyilván össze sem lehet hasonlítani 2023-at a 2000-es állapotokkal, azért nem árt hozzátenni, hogy egy esztendővel ezelőtt is olcsóbb volt egy kicsit a jegy, mint most. A Napóleon az eredmények alapján egyébként egészen jól tartotta magát hazánkban, az, hogy ez a Gladiátor II-nek is összejön-e majd, egyelőre a jövő zenéje.
A borítókép forrása: Variety