Manapság, ha megjelent egy játék, sokszor már első napi foltozás is érkezik hozzá, folyamatosan adják ki az újabbnál újabb javításokat, szóval a fejlesztők nem nagyon lélegezhetnek fel a megjelenéskor, sőt. Bezzeg régen! Obbe Vermeij, a Rockstar Games korábbi technológiai vezetője, aki több Grand Theft Auto epizódon is dolgozott, nemrég nosztalgiázott egy kicsit a GTA: San Andreas 20. évfordulója alkalmából (ő mesélt pl. a random lezuhanó repülőkről, és arról is, hogy eredetileg három részből állt volna a játék).
"A játékok megjelenése más volt akkoriban. Hat hétig tartott, amíg elkészítették, becsomagolták, és leszállították a DVD lemezeket. Neten lévő javítások akkoriban még nem voltak. Számunkra a legstresszesebb a hat héttel korábbi pillanat volt. Nagy problémák aztán már nem történtek (...) A legtöbben szabadságot vettek ki, mi pedig már a következő projektünkön gondolkodtunk."
"Digitális terjesztés sem létezett még akkor. A megjelenés jellemzően egy keddi, vagy szerdai nara esett az Államokban, és péntekire az Egyesült Királyságban. A net sz*r volt, és leszámítva néhány trailert, a játékosok nem tudtak sokat a játékokról. A nagyobb címeknél a boltok kinyitottak éjfélkor, hogy az előrendelők minél előbb hozzájussanak a játékhoz. Azt csak később tudtam meg, hogy a kiadó fizetett ezekért a késő esti rendezvényekért."
Vermeij egyébként elugrott a San Andreas egyik éjféli megjelenési bulijára, ami nem messze volt a Rockstar North irodaépületétől. A játékosok nemcsak a boltban álltak tömött sorokban, hanem az utcán is. "Elképesztő volt ennyi izgatott embert látni, akik aztán hazamentek, és egész este játszottak."
Bizony még én is emlékszem ilyen éjféli megjelenési bulikra, méghozzá kis hazánkban, ezzel valószínűleg el is spoilereztem a koromat. Szívesen elmennék egy ilyenre manapság is - és Ti?