• Nem minden játék fut 4K / 60 fps értékek mellett a Stadián
  • A Google szerint ez csak a játékok fejlesztőin múlik.

Sokan annak reményével fizettek elő a múlt héten elstartolt (és egyelőre a várakozások alatt teljesítő) Stadia szolgáltatásra, hogy high-end PC híján is fejest ugorhassanak a 4K / 60 fps értékek által fémjelezte élménybe. Aki azonban ezt várta, az csalódott, sok olyan visszajelzés érkezett ugyanis, miszerint többek között a Red Dead Redemption 2 sem tartja a csúcsteljesítményt a Google játékstreamelős szolgáltatásában.

a-google-harit-szerintuk-a-fejlesztok-miatt-nincs-4k-60fps.jpg

A Google most reagált ezekre a kritikákra, a fejlesztőket okolva mindezért:

"A Stadia 4K / 60 fps értékekkel streamel - ez a teljes grafikai pipeline-ra igaz a GPU-tól kezdve az encoderen át a Chromcast Ultráig és a kijelzőig, megfelelő internetkapcsolat esetén. A fejlesztők keményen dolgoznak, hogy a játékaiknál a legjobb streamelési élményt biztosítsák. [...] Mi szabad kezet adunk a fejlesztőknek abban, miként érik el a legjobb képminőséget és framerate-et a Stadián, és számunkra meggyőző volt, amit az első napon elértek."

Lényegében tehát hárítottak egy alaposat, tulajdonképpen a fejlesztőkre tolva a felelősséget, mondván ha valami nem hozza a várt értéket, akkor az az optimalizáció hiánya, esetleg az internetkapcsolat miatt van, de semmiképp sem a Stadia miatt. Hogy igazuk van-e, azt mindenki döntse el maga...