- Nem hozza egyelőre az elvárásokat a Google Stadia
- Az üzleti modell lehet a hibás pont
Már az első kritikák sem voltak különösebben pozitívak a Stadia kapcsán, az azóta eltelt időben pedig tovább gyűltek a negatív vélemények a Google játékstreamelős szolgáltatása körül, melyek többsége azt hangsúlyozza, hogy az üzleti modell - miszerint külön-külön meg kell venni a játékokat - nem igazán életképes egy ilyen platformon.
Többek között a Kotaku mindig jól értesült írója, Jason Schreier is úgy vélekedik, hogy a Stadia egyelőre "bődületes bukás", és a fő kérdés az: a Google vajon átvált az előfizetéses "bármivel játszhatsz" modellre, vagy egyszerűen csak hagyni fogja meghalni az egészet?
Google Stadia is out today, and it already looks like a monumental flop. (I heard from one person involved that preorders were below expectations.) Question is, will they eventually stop trying to sell games and switch to an all-you-can-eat subscription model? Or just let it die?
— Jason Schreier (@jasonschreier) November 19, 2019
Utóbbi egyébként szerinte sem valószínű, mivel a Google egész egyszerűen túl sokat invesztált már a Stadiába, gondolva itt az infrastruktúrára, a technológiára, illetve a játékfejlesztésre fókuszáló csapatokra. Az azonban biztos, hogy a szolgáltatás egyelőre alulmúlja a várakozásokat - nemcsak a felhasználók szemszögéből, hanem a Google-éből is, belsős infók szerint ugyanis az előrendelések nem érték el az előzetes becsléseket.
Szerintem legkorábban az új konzolgeneráció kijövetelekor van rá esély, hogy sokan döntsenek úgy, hogy új konzol helyett a Stadiát választják.