- Sokak szerint probléma, hogy csak 30 fps-t tud a Starfield konzolokon
- A God of War fejlesztője szerint viszont teljesen rendben van a dolog
- Dannie Carlone úgy véli, ez egy tudatos döntés volt
- Nem pedig arra utal, hogy befejezetlen lenne a játék
A Starfield több szempontból is az év egyik leginkább várt játékának mondható: egyrészt az a Bethesda készíti, melynek szinte minden új játéka egy valódi eseménynek számít (persze szokás szidni őket, de a tényeken ez nem változtat), másrészt ez a stúdió első új IP-je az elmúlt 25 évben. Emellett egy terjedelmes előadást is láthattunk róla a minap, az ott kapott információk alapján pedig egy valóban grandiózus, a jelenlegi technológiát teljes mértékben kiaknázó sci-fi szerepjátékkal van dolgunk (bár a karakterek tekintete azért nem olyan meggyőző), amely minden eddigi alkotásukra rálicitál majd a szeptember 6-án esedékes megjelenésekor. Egy homokszem azonban így is került a gépezetbe, kiderült ugyanis, hogy az RPG csupán 30 fps-sel fog futni konzolokon (Series X-en 4K, Series S-en pedig 1440p társaságában), ami elég sok játékosnál kiborította a bilit, mondván, hogy nem ezt várta ettől a generációtól. Így volt ezzel egy ismert tartalomgyártó, DreamcastGuy is, aki az egyik újabb videójában azt mondta, hogy ez vélhetően a befejezetlenség jele – ami a AAA piac jelenlegi állását (na meg a Bethesda Game Studios eddigi munkáit) nézve nem is lenne alaptalan feltételezés. A rövid anyagot aztán a Twitteren is megosztotta a videós, ahol nem más reagált rá, mint a Santa Monica Studio egyik vezető tervezője, Dannie Carlone.
Game dev here, big fan btw. Wanted to clarify It's not a sign of an unfinished game. It's a choice. 60fps on this scale would be a large hit to the visual fidelity. My guess is they want to go for a seamless look and less " pop in". And of course your right to dislike the choice
— Dannie Carlone (@Corgiboltz) June 12, 2023
A többek között a God of War Ragnarökön is dolgozó fejlesztő szerint a 30 képkockaszámra való korlátozás nem arra utal, hogy képtelenek lennének befejezni az alkotást, csupán egy döntés, amit a látvány érdekében hoztak az alkotók. Úgy véli, hogy a 60 fps egyértelműen a grafika rovására ment volna, ilyen méretek mellett ugyanis erősen le kellene butítani a prezentációt. Sokkal jobb tehát, ha lassabban fut a játék, de cserébe egységes vizualitást kapunk, ami nincs tele például a semmiből előbukkanó tereptárgyakkal. Persze megjegyzi, hogy mindenkinek szíve joga eldönteni, mennyire ért egyet a Bethesda elképzeléseivel, de a szavaiból ítélve (ő azért egészen biztosan ért hozzá) valóban jobban járunk így, mintha egy generációval ezelőtti látvány fogadna minket az indítás után.