- Todd Howard a Starfield bolygóiról beszélt
- Szerinte a Bethesda egy új technikával gondoskodott a változatosságról
- A több mint 1000 bolygón kézzel készített elemeket is bőven találunk majd
- Az év egyik leginkább várt játéka szeptember 6-án érkezik
Miután a Redfall finoman szólva sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a Bethesda (és egyben a Microsoft) másik idei nagyújának, a házon belül készült Starfieldnek kell nagyot gurítania. Erre persze minden esély megvan, hiszen a stúdió játékai eddig egytől egyig remekül sikerültek (kivéve ugye a Fallout 76, szóval jobb, ha nem is emlegetjük), így van okunk bizakodni a minőséget illetően (bár technikai fronton azért sanszosan lesznek problémák). A sci-fi RPG-vel kapcsolatban azonban már a bejelentése után megjelentek a szkeptikus hangok, mivel kiderült, hogy az alkotásban több mint 1000 bejárható bolygót kapunk, melyeket a No Man's Sky-ban látottakhoz hasonló módon tudunk felfedezni, sőt, még az ilyen-olyan erőforrásokat is szinte ugyanúgy gyűjthetjük be. Ez a mennyiség értelemszerűen azt jelenti, hogy rengeteg procedurálisan generált planétával fogunk találkozni az űrkaland során, holott a Bethesda a Skyrimmel és a Fallout 4-el is bizonyította, hogy remekel a világépítésben. Úgy tűnik viszont, hogy nem bízott mindent a véletlenre a csapat, a kissé túlzó kijelentéseiről elhíresült Todd Howard ugyanis a Starfield Signal podcastben beszélt arról, hogy miként készítették el a bejárható helyszíneket.
A sokat kritizált fejlesztő elmondta, hogy a csapat egy új technikát alkalmazott, melynek keretében nagy méretű, kész tájakat tartalmazó "csempéket" készítettek, amiken nem csupán procedurálisan generált, de kézzel alkotott elemek is találhatók. Ezekkel a területekkel aztán kvázi "körbetekerték" a bolygókat, úgy összemosva az egyes részeket, hogy az természetesnek hasson. Ettől függetlenül persze bőven lesznek olyan részek, melyeket nem az alkotók gondos kezeinek köszönhetünk (ez nem csupán a bolygókat, de a küldetéseket is érinti), de jó tudni, hogy így is számíthatunk egyedi kazamatákra és építményekre – már a nagyobb városokon túlmenően. A június 11-én megrendezésre kerülő Xbox Games Showcase után egyébként egy külön prezentációt is szentelnek a szeptember 6-án érkező Starfieldnek, így hamarosan talán azt is láthatjuk, hogy néz ki a dolog a gyakorlatban.