- A Redfall bukása után sokan a Starfieldnek is hasonló debütálást jósolnak
- A játékot váró felhasználók szerint viszont felesleges az összehasonlítás
- Mivel a kiadón túlmenően semmi közös nincs a két játékban
Ugyan még (vagy már?) csak május eleje van, de az már most biztosra vehető, hogy a pár napja debütált Redfall egészen biztosan ott lesz az év legnagyobb csalódásai között – már ha egyáltalán emlékszik majd valaki arra, hogy létezett. Az Arkane Austin négy(!) évig készült vámpírvadászos lövöldéje minden létező szempontból csúfos kudarcnak bizonyult, így egyáltalán nem lepődnénk meg, ha a beígért extra tartalmakból végül nem lenne semmi – sőt, akkor sem kerekedne ki a szemünk, ha egy az egyben beszántanák a stúdió ezen részlegét. A zakó után nem sokkal megjelentek a látnoki képességekkel felvértezett felhasználók is, akik szerint a szeptember 6-án érkező Starfield is hasonló sorsra fog jutni – már amennyiben a fejlesztők nem tolják el ismét a megjelenést. Mivel az internet és a szabad véleménynyilvánítás (bár ez utóbbiban már nem igazán vagyunk biztosak) korában élünk, természetesen az RPG-t tűkön ülve váró játékosok is billentyűzetet ragadtak, hogy elmondják, miért nincs igazuk a kétkedő hangoknak.
A felsorakoztatott érvek pedig teljességgel ésszerűnek mondhatók, kezdve azzal, hogy a két játéknak mindössze egyetlen közös pontja van, méghozzá a kiadó, vagyis a Bethesda Softworks. Ezzel pedig igazából véget is értek a hasonlóságok, hiszen a műfaj mellett még a fejlesztőcsapat is teljesen más, szóval a Redfall állapotából semmiképp sem lehet következtetni a Starfield várható minőségére. Ahogy arra a Safe-Landscape138 nevezetű felhasználó is rámutatott, az alkotást temető emberek logikáját követve a Doom Eternalnek is egy borzalmas játéknak kellett volna lennie csak azért, mert a Fallout 76 nem ütötte meg a lécet a 2018-as megjelenésekor – és hát mind tudjuk, hogy ez mennyire nem így lett. Néhányan egyébként úgy gondolják, hogy maga a Microsoft a ludas az egészben (indoklás gyanánt a Halo Infinite problémás fejlesztését hozták fel), de tekintve, hogy a cég közel egy évnyi extra időt adott a fejlesztőknek arra, hogy szalonképes állapotba hozzák a Redfallt, aligha lehet őket hibáztatni. Persze tény, hogy a Bethesda Game Studios még nemigen adott ki olyan programot a kezei közül, amit végül ne a moddereknek fejeztek volna be, de játékélmény és tartalom szempontjából (már az említett Fallout 76-on túlmenően) még nemigen okozott csalódást, szóval remélhetőleg nem most tervez szakítani ezzel a jó szokásával. Már csak pár hónap és kiderül, nemde?