Tavaly több nagyobb botrány is kirobbant a mikrotranzakciók illetve a loot boxok miatt, gondoljunk csak a Star Wars Battlefront 2 vagy a Destiny 2 esetére, azonban úgy tűnik, mindez nem vette el a fejlesztők kedvét a használatuktól. A Game Developers Conference szervezői idén is elkészítették State of the Game Industry című felmérésüket, és ez alapján a válaszolók 11%-a dolgozik jelenleg is olyan játékon, melyben lesznek loot boxok. Jó hír lehet viszont, hogy ez a fajta üzleti modell még így is az utolsó helyen kullog a válaszok között.

gdc-02.jpg

A válaszhoz fűzött kommentárok alapján a legtöbben pont az AAA kategóriás játékok fejlesztésének a drágulását nevezik meg indokként, ami miatt loot boxokat kell bevezetniük. Mások azt hangsúlyozták, hogy az ilyesmi nem feltétlen rossz, csak az implementálását kell jól eltalálni, szerintük pont ez nem sikerült a Star Wars Battlefront 2 esetében.

Más érdekességek is kiderültek a kérdőívekből. A válaszok alapján az okostelefon és a PC továbbra is a két legnépszerűbb platform a fejlesztők között, azonban amíg az utóbbi évről-évre előbbre tör, addig az előbbi stagnál.

gdc-01.jpg