Tavaly több nagyobb botrány is kirobbant a mikrotranzakciók illetve a loot boxok miatt, gondoljunk csak a Star Wars Battlefront 2 vagy a Destiny 2 esetére, azonban úgy tűnik, mindez nem vette el a fejlesztők kedvét a használatuktól. A Game Developers Conference szervezői idén is elkészítették State of the Game Industry című felmérésüket, és ez alapján a válaszolók 11%-a dolgozik jelenleg is olyan játékon, melyben lesznek loot boxok. Jó hír lehet viszont, hogy ez a fajta üzleti modell még így is az utolsó helyen kullog a válaszok között.
A válaszhoz fűzött kommentárok alapján a legtöbben pont az AAA kategóriás játékok fejlesztésének a drágulását nevezik meg indokként, ami miatt loot boxokat kell bevezetniük. Mások azt hangsúlyozták, hogy az ilyesmi nem feltétlen rossz, csak az implementálását kell jól eltalálni, szerintük pont ez nem sikerült a Star Wars Battlefront 2 esetében.
Más érdekességek is kiderültek a kérdőívekből. A válaszok alapján az okostelefon és a PC továbbra is a két legnépszerűbb platform a fejlesztők között, azonban amíg az utóbbi évről-évre előbbre tör, addig az előbbi stagnál.
Nemrég a Paladinsba is (ne ítélkezzetek, az OW is megvan) bejött az a rendszer amit a Battlefront II-be is terveztek (ironikus, hogy kb azután jött be, hogy a BF-ből el lett törölve). Elég undorító...
Én mondom a játékipar megérett a pusztulásra.