- A Final Fantasy 14: A Realm Reborn DirectX 11 támogatást kap
- Nem lesz drámai változás
- Inkább afféle vizuális finomhangolásra számíthatunk
- A DirectX 11 a Heavensward kiegészítővel érkezik
- Final Fantasy 14: A Realm Reborn teszt
A Final Fantasy 14: A Realm Reborn annak idején DirectX 9-es támogatással látta meg a napvilágot, s azóta is kitartott emellett, de most, a Heavensward című kiegészítő keretében eljön a grafikai megújulás, ugyanis a DirectX 9-et leváltja a friss, ropogós – na, jó, annyira nem friss és ropogós – DirectX 11.
Vagyis hát akkora grafikai megújulás pont nem lesz, a készítők inkább a látvány finomabb aspektusaira koncentráltak, semmint a drámai változásra. Példának okáért realisztikusabb lesz a víz és a fény viszonyának ábrázolása (a csillogás, a hullámok fénytörése). De javul az egyenetlen felszínű objektumok megjelenítése, a karakterek már tükröződnek a fényes felületeken, s mindemellett javul a játék teljesítménye a DirectX 11-et támogató videokártyákkal felszerelt rendszereken.
A Heavensward valamikor késő tavasszal, kora ősszel érkezik meg a Final Fantasy 14: A Realm Reborn világába, de később további DirectX 11-es funkciók is bekerülnek a programba.