A legújabb hír szerint a gázüzemű srácok a Stardock kiadót választották kizárólagos partnerül a terjesztésben, mégpedig 2009. februári dátummal, ami ugye felettébb bíztató és örömteli dolog. A továbbiak megértéséhez azonban meg kell ismernünk a Stardock csapatát.
Az 1991-ben alapított céget eddig leginkább a Windows-buherálók ismerhetik, ugyanis zászlóshajójuk az Object Desktop, mely egy előfizetéses rendszerű „legókészlet” a Microsoft-rendszer továbbcsicsázására, illetve ők készítették WinCustomize szériát. A játékiparba a TotalGaming.net tokenrendszerű szolgáltatással köszöntek be, ami tulajdonképpen egy online áruház (Galactic Civilizations, Sins of a Solar Empire, Uplink: Hacker Elite), ennek továbbfejlesztése lesz az Impulse, a Stardock új digitális terjesztőrendszere.
Az Impulse egyesíti az Object Desktop és a TotalGaming.net előnyeit, kicsit a Steam és a Gametap mintájára, ám azoknál jóval szélesebb spektrummal: nemcsak megvásárolhatod a játékot, de a hozzáféréseddel menedzselheted és futtathatod azokat, része lehetsz a közösségnek, opcionális előfizetéssel extra tartalmakhoz juthatsz hozzá (nemcsak játékok képezik a kínálat részét, alkalmazások is). A Stardock vegyes modellt alkalmaz: lehet havi előfizetést választani, ekkor speciális csomagokat kapsz a pénzedért (hasonlóan az ázsiai mikrotranzakciós MMOG-k rendszeréhez, ahol különleges cuccokhoz, felszerelésekhez, bónusz XP-hez juthatunk), illetve ezek a jóságok külön-külön is megvásárolhatók lesznek. Azonban az Impulse esetében nem egy jobb fegyvert kapunk (vagy ahogy az alapító elnök, Brad Wardell fogalmazott, odakacsintva a Bethesda felé: „egy páncélt a lovunkra öt dollárért”), hanem egy komplett pakkot avagy add-ont, plusz pályákkal, karakterekkel, küldetésekkel. Ezek például a Demigod esetében egy évig ingyenes lesznek; aki ezután is szerelmese lesz a játéknak, nyilván hajlandó lesz némi pénzmagot áldozni még több mókáért, itt jön be a képbe a fizetési rendszer. Ez lehetővé teszi, hogy a befolyt összegből egy dedikált team akár évekig gyártsa az újabb anyagokat a játékosok igénye szerint (tehát a közösség maga szavazhatja meg, döntheti el, mit szeretne még kapni), amíg a játékosbázis, és így az anyagi alap kitart. Maga az Impulse eléggé felhasználóbarát: amint megvetted a játékot, akár a boltban, akár a neten, és regisztráltad azt a neveddel és e-mail címeddel, onnantól kezdve bármikor letöltheted a világhálóról, ha mondjuk megsérült a lemez, feltelepítheted egy másik gépre, és így tovább.
A Demigod az első fecske lesz az új rendszeren, mindkét fél igen elégedetten nyilatkozott a megállapodásról, a Stardock pedig bizakodva néz a jövőbe. Egyelőre tehát mi is adjuk rá áldásunkat, aztán majd kiderül, mi sül ki a dologból...
Az 1991-ben alapított céget eddig leginkább a Windows-buherálók ismerhetik, ugyanis zászlóshajójuk az Object Desktop, mely egy előfizetéses rendszerű „legókészlet” a Microsoft-rendszer továbbcsicsázására, illetve ők készítették WinCustomize szériát. A játékiparba a TotalGaming.net tokenrendszerű szolgáltatással köszöntek be, ami tulajdonképpen egy online áruház (Galactic Civilizations, Sins of a Solar Empire, Uplink: Hacker Elite), ennek továbbfejlesztése lesz az Impulse, a Stardock új digitális terjesztőrendszere.
Az Impulse egyesíti az Object Desktop és a TotalGaming.net előnyeit, kicsit a Steam és a Gametap mintájára, ám azoknál jóval szélesebb spektrummal: nemcsak megvásárolhatod a játékot, de a hozzáféréseddel menedzselheted és futtathatod azokat, része lehetsz a közösségnek, opcionális előfizetéssel extra tartalmakhoz juthatsz hozzá (nemcsak játékok képezik a kínálat részét, alkalmazások is). A Stardock vegyes modellt alkalmaz: lehet havi előfizetést választani, ekkor speciális csomagokat kapsz a pénzedért (hasonlóan az ázsiai mikrotranzakciós MMOG-k rendszeréhez, ahol különleges cuccokhoz, felszerelésekhez, bónusz XP-hez juthatunk), illetve ezek a jóságok külön-külön is megvásárolhatók lesznek. Azonban az Impulse esetében nem egy jobb fegyvert kapunk (vagy ahogy az alapító elnök, Brad Wardell fogalmazott, odakacsintva a Bethesda felé: „egy páncélt a lovunkra öt dollárért”), hanem egy komplett pakkot avagy add-ont, plusz pályákkal, karakterekkel, küldetésekkel. Ezek például a Demigod esetében egy évig ingyenes lesznek; aki ezután is szerelmese lesz a játéknak, nyilván hajlandó lesz némi pénzmagot áldozni még több mókáért, itt jön be a képbe a fizetési rendszer. Ez lehetővé teszi, hogy a befolyt összegből egy dedikált team akár évekig gyártsa az újabb anyagokat a játékosok igénye szerint (tehát a közösség maga szavazhatja meg, döntheti el, mit szeretne még kapni), amíg a játékosbázis, és így az anyagi alap kitart. Maga az Impulse eléggé felhasználóbarát: amint megvetted a játékot, akár a boltban, akár a neten, és regisztráltad azt a neveddel és e-mail címeddel, onnantól kezdve bármikor letöltheted a világhálóról, ha mondjuk megsérült a lemez, feltelepítheted egy másik gépre, és így tovább.
A Demigod az első fecske lesz az új rendszeren, mindkét fél igen elégedetten nyilatkozott a megállapodásról, a Stardock pedig bizakodva néz a jövőbe. Egyelőre tehát mi is adjuk rá áldásunkat, aztán majd kiderül, mi sül ki a dologból...
Csak az keserít el egy kicsit, hogy én nem vagyok online játékos. Sem a netem nem elég komoly hozzá, sem én magamnem vagyok elég kemény gamer .
És az egyre szaporodó online játékok eszembe juttatják, hogy öregszem.
Csak az keserít el egy kicsit, hogy én nem vagyok online játékos. Sem a netem nem elég komoly hozzá, sem én magamnem vagyok elég kemény gamer .
És az egyre szaporodó online játékok eszembe juttatják, hogy öregszem.