- Nagyon nehéz, szinte lehetetlen lesz feltörni a Far Cry: Primalt és a Rise of the Tomb Raidert
- Mind a kettő a rettegett Denuvót használja
- Egyre több kiadó alkalmazza a védelmet
- A 3DM cracker csoport szerint két éven belül eltűnnek a kalózjátékok
Az év elején az egyik leghíresebb cracker csoport, a 3DM azt jósolta, hogy két éven belül eltűnhetnek a kalózjátékok, azért, mert a Denuvo megoldása olyan hatékonynak bizonyult, hogy csak nagy erőfeszítések árán képesek megkerülni -- a csoport vezetője úgy látja, hogy ha nem változik semmi, akkor hamarosan lehúzhatják a rolót, mindenki mehet a boltba megvenni a játékot, ha nagyon akarja.
A Denuvo a kipróbált másolásvédelmi megoldások mellett, azokkal párhuzamosan védelmezi a játékokat, és komoly fejtörést okozott a kalózoknak, akik a Dragon Age: Inquisitiont, a FIFA 16-ot vagy a Just Cause 3-at akarták meglovasítani -- hamarosan pedig két újabb játékot lesz szinte lehetetlen ellopni.
A FAR CRY: PRIMAL ÉS A RISE OF THE TOMB RAIDER IS A DENUVÓT HASZNÁLJA.
A Far Cry: Primal végfelhasználói nyilatkozatában szó szerint említik a másolásvédelmi programot, és habár a Rise of the Tomb Raider esetében ilyen konkrét bizonyítékunk nincs, a Denuvo elnökének kezében lévő felhőszolgáltatás, a Codefusion oldalán feltűnt a játék logója, illetve tekintve azt, hogy a Square Enix egy másik nagy játéka, a Just Cause 3 is ezt használta, nyugodtan biztosra mehetünk a dologban.
NE KERESSÉTEK TEHÁT ELSŐ NAP A TORRENTOLDALAKON SE A FAR CRY: PRIMALT, SE A RISE OF THE TOMB RAIDERT.
Nem lesz ott egyik sem, az ausztriai cég terméke ugyanis kifogott a kalózokon, bár hozzá kell tenni, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy valamilyen módot találjanak a védelem kiiktatására, csak lassan és nehézkesen haladnak.
Eközben persze újabb és újabb helyeken bukkan fel a program: a CrackStatus subredditen egyre több nyomot ásnak elő arról, hogy a nagy kiadók közül a Square Enix, a WB Games, az EA, a Ubisoft és a Konami is használja a Denuvót -- elvileg a The Division védelmére is bevetik, sőt, azt is rebesgetik, hogy a Ubisoft széles körben fogja alkalmazni.
A kiadóknak tehát úgy látszik, megéri a program beépítése, annak ellenére, hogy viszonylag magas árat kér a Denuvo, illetve felmerült az is, hogy a játékok teljesítményével is probléma akad (Denuvo van a Lords of the Fallenben, a Batman: Arkham Knightban és a Just Cause 3-ban is), a gyártó azonban ezt cáfolta.
Ez volna akkor a vég kezdete a kalózjátékok számára?
Ruhat: Nem, ahhoz, hogy megnézz egy szónak a jogi értelmezését még nem kell jogásznak lenni, ahhoz, hogy ad hominemen túl valami értekelhetőt is hozzá tudj tenni egy vitához viszont nem árt okosnak lenni. :)
Kedvenc fejlesztőcsapatom az iD. Mindenféle előfeltétel nélkül bármikor teljes árat hajlandó vagyok fizetni az új játékaikért mert egyszerűen imádom őket. Ebben benne van minden amit írtam, azt a pénzt azért adom mert firstday, mert elérhető legjobb szolgáltatás és mert támogatni akarom őket mert szeretem amit csinálnak, folytassák így tovább. Persze ezt ők soha nem fogják meg tudni, de a szándékom ez.
Egyik legnagyobb rácseszésem a Watch Dogs. Szintén előrendelős móka volt, de ott nem volt szándékom a fejlesztők támogatása, ugyanis neeeeem igazán vagyok oda az Ubiért. Viszont a játékuk érdekelt, az elérhető legjobb szolgáltatást akartam, firstdayt meg menő plakátot. Sajna ráb*szás volt... De semmi támogatói szándék nem volt a dologban.
Remélem így érződik a különbség. Nem akarok álszent lenni, nem vagyok az a mindenkit támogatós típus, meg "gondoljunk az éhező gyerekekre" meg ilyenek. A szándék a lényeg, hogy miért adod oda azt a pénzt. Nem sok olyan fejlesztőcsapat van akit szívesen támogatok :D Csupán megveszem a játékukat de nem támogatási szándékkal.
És sajnos nem egyszer kaptam már meg, hogy mekkora hülye vagyok, hogy pénzt adtam egy játékért első nap mikor 2 hónap múlva fele ennyi lesz én meg amúgy is ingyen tolom...
Az a gond hogy manapság elfelejtük értékelni a nem feltétlenül kézzel fogható tapintható látható és érzékelhető termékeket. Pedig léteznek, és sokszor még több munka is van bennük. Ahhoz, hogy ez a termék létrejöhessen fel kellett építeni egy irodát, felszerelni gépekkel azokat szoftverekkel, programozókat felvenni és fizetni a munkabérüket a tudásukért és munkaerejükért cserébe stb lehetne még folytatni. A te pénzedből ezt fizetik ki. Ha nem fizetsz érte akkor nem tudnak fizetni a programozónak.
Szándékosan túloztam el ennyire a történetet, a lényeg remélem benne van. Az más kérdés, hogy ebből a bevételből mennyi megy saját zsebbe, mennyi megy a költésgek fedezésére és mennyi az innovációra...
Ruhat: Nem, ahhoz, hogy megnézz egy szónak a jogi értelmezését még nem kell jogásznak lenni, ahhoz, hogy ad hominemen túl valami értekelhetőt is hozzá tudj tenni egy vitához viszont nem árt okosnak lenni. :)
Kedvenc fejlesztőcsapatom az iD. Mindenféle előfeltétel nélkül bármikor teljes árat hajlandó vagyok fizetni az új játékaikért mert egyszerűen imádom őket. Ebben benne van minden amit írtam, azt a pénzt azért adom mert firstday, mert elérhető legjobb szolgáltatás és mert támogatni akarom őket mert szeretem amit csinálnak, folytassák így tovább. Persze ezt ők soha nem fogják meg tudni, de a szándékom ez.
Egyik legnagyobb rácseszésem a Watch Dogs. Szintén előrendelős móka volt, de ott nem volt szándékom a fejlesztők támogatása, ugyanis neeeeem igazán vagyok oda az Ubiért. Viszont a játékuk érdekelt, az elérhető legjobb szolgáltatást akartam, firstdayt meg menő plakátot. Sajna ráb*szás volt... De semmi támogatói szándék nem volt a dologban.
Remélem így érződik a különbség. Nem akarok álszent lenni, nem vagyok az a mindenkit támogatós típus, meg "gondoljunk az éhező gyerekekre" meg ilyenek. A szándék a lényeg, hogy miért adod oda azt a pénzt. Nem sok olyan fejlesztőcsapat van akit szívesen támogatok :D Csupán megveszem a játékukat de nem támogatási szándékkal.
És sajnos nem egyszer kaptam már meg, hogy mekkora hülye vagyok, hogy pénzt adtam egy játékért első nap mikor 2 hónap múlva fele ennyi lesz én meg amúgy is ingyen tolom...
Elveszi, azaz fizikailag eltulajdonítja az adott dolgot, a jogos tulajdonosnak hiánya származik ebből. A semmirekellő fejlesztőnek nem származik közvetlen kára, hiánya abból, ha valaki letorrentezi a hulladékát mivel neki ugyanúgy a tulajdonában marad a játék, a forráskód, a hozzá felhasznált minden fejlesztői eszköz, neki emiatt semmilyen hiánya nem keletkezik.
Az a gond hogy manapság elfelejtük értékelni a nem feltétlenül kézzel fogható tapintható látható és érzékelhető termékeket. Pedig léteznek, és sokszor még több munka is van bennük. Ahhoz, hogy ez a termék létrejöhessen fel kellett építeni egy irodát, felszerelni gépekkel azokat szoftverekkel, programozókat felvenni és fizetni a munkabérüket a tudásukért és munkaerejükért cserébe stb lehetne még folytatni. A te pénzedből ezt fizetik ki. Ha nem fizetsz érte akkor nem tudnak fizetni a programozónak.
Szándékosan túloztam el ennyire a történetet, a lényeg remélem benne van. Az más kérdés, hogy ebből a bevételből mennyi megy saját zsebbe, mennyi megy a költésgek fedezésére és mennyi az innovációra...
Régebben rengeteg játékot töltöttem, aztán beköszöntött a Steam korszaka és szerintem a legutóbbi 3-4 évben semmilyen játékot nem kellett letöltenem. Ami nagyon érdekelt az úgyis firstday vásárlás volt, mert támogatni akartam a fejlesztőket, mert azt szerettem volna hogy ott ékeskedjen a tok/lemez/doboz a többi között a polcon és ami a legfontosabb: megjelenés napján az elérhető legjobb minőségben/szolgáltatásban szerettem volna élvezni a játékot.
Ami érdekel de annyira mégsem, az tipikusan olyan játék amire nem szívesen szánok időt a többi kedvenc játék mellett. Ez így furán hangzik de nagyjából így van. De ha már meglátom egy 75%os leárazáson akkor najólvan becsúszik szépen a könyvtárba későbbi felhasználásra. Ekkor vagy kiderül, hogy kár volt ennyit várni és korábban be kellett volna rántani, vagy sajnálom hogy eltelt a 2 hét és megint nem tudtam kipróbálni, hogy a Steam tényleg visszaadja-e a pénzem.
Végül pedig vannak azok a játékok amik nem érdekelnek. Ezeket kizárt hogy megveszem (max ha hozzám vágják valami bundle-ban egy olyan játék mellett ami viszont érdekel), lewarezolni meg nem fogom, elvégre nem tetszik. Én azt vallom hogy videók alapján 90%ban el lehet dönteni hogy egy játék tetszeni fog-e vagy nem, de elég akár csak a haverod véleménye vagy a kedvenc YTos csapatod bemutatója.
Szerencsére erős rig-em van így nekem egy kategória kiesik, de ha valakinek korosabb a gépe azt el tudom képzelni hogy megvétel előtt lewarezol egy játékot, hogy futni fog-e neki. Persze ezután általában az következik, hogy ha már ott van a gépen akkor minek vegyem meg (régi szép idők az 1 magos Celeronnal...)
Nem ítélem el ha valaki warezol (azért én is eléggé sok TV sorozatot nézek :P) azt viszont ki nem állhatom, ha pénzt adok egy játékért a korábban felsorolt indokok miatt és a warezolt "tulaj" lehülyéz meg értelmetlenkedik a döntésemen és azt taglalja hogy ő választott jól.
Elveszi, azaz fizikailag eltulajdonítja az adott dolgot, a jogos tulajdonosnak hiánya származik ebből. A semmirekellő fejlesztőnek nem származik közvetlen kára, hiánya abból, ha valaki letorrentezi a hulladékát mivel neki ugyanúgy a tulajdonában marad a játék, a forráskód, a hozzá felhasznált minden fejlesztői eszköz, neki emiatt semmilyen hiánya nem keletkezik.
Arra külön gratuláció, hogy csak azt tartod lopásnak ami fizikai hiányt okoz, vagyis az információ/adat stb nem minősül értéknek ( ezt gondold újra).
Hogy vérpistikének nézel, az megint a te gondod személyeskedni nem fogok, ha gondolod olvass vissza megint hogy "pont most hoztam fel" a korom.
Tartom magam az előző gondolataimhoz (ez nem a szentfazekaskodásról szól) a warez habár te elfogadod, nem az, mivel lopásnak minősül, ha érdekel egy játék akkor millió dolog van arra, hogy kipróbáld, ha elfogadhatónak tartod vedd meg, ha nem tartod annak akkor meg ne vedd meg és ne is warezold le!
Elveszi, azaz fizikailag eltulajdonítja az adott dolgot, a jogos tulajdonosnak hiánya származik ebből. A semmirekellő fejlesztőnek nem származik közvetlen kára, hiánya abból, ha valaki letorrentezi a hulladékát mivel neki ugyanúgy a tulajdonában marad a játék, a forráskód, a hozzá felhasznált minden fejlesztői eszköz, neki emiatt semmilyen hiánya nem keletkezik.
Egyébként meg elég suttyó hozzáállás, mivel *****ra nincs hozzá jogod csak úgy nyomatni ...
(Nem magamról beszélek.)
Régebben rengeteg játékot töltöttem, aztán beköszöntött a Steam korszaka és szerintem a legutóbbi 3-4 évben semmilyen játékot nem kellett letöltenem. Ami nagyon érdekelt az úgyis firstday vásárlás volt, mert támogatni akartam a fejlesztőket, mert azt szerettem volna hogy ott ékeskedjen a tok/lemez/doboz a többi között a polcon és ami a legfontosabb: megjelenés napján az elérhető legjobb minőségben/szolgáltatásban szerettem volna élvezni a játékot.
Ami érdekel de annyira mégsem, az tipikusan olyan játék amire nem szívesen szánok időt a többi kedvenc játék mellett. Ez így furán hangzik de nagyjából így van. De ha már meglátom egy 75%os leárazáson akkor najólvan becsúszik szépen a könyvtárba későbbi felhasználásra. Ekkor vagy kiderül, hogy kár volt ennyit várni és korábban be kellett volna rántani, vagy sajnálom hogy eltelt a 2 hét és megint nem tudtam kipróbálni, hogy a Steam tényleg visszaadja-e a pénzem.
Végül pedig vannak azok a játékok amik nem érdekelnek. Ezeket kizárt hogy megveszem (max ha hozzám vágják valami bundle-ban egy olyan játék mellett ami viszont érdekel), lewarezolni meg nem fogom, elvégre nem tetszik. Én azt vallom hogy videók alapján 90%ban el lehet dönteni hogy egy játék tetszeni fog-e vagy nem, de elég akár csak a haverod véleménye vagy a kedvenc YTos csapatod bemutatója.
Szerencsére erős rig-em van így nekem egy kategória kiesik, de ha valakinek korosabb a gépe azt el tudom képzelni hogy megvétel előtt lewarezol egy játékot, hogy futni fog-e neki. Persze ezután általában az következik, hogy ha már ott van a gépen akkor minek vegyem meg (régi szép idők az 1 magos Celeronnal...)
Nem ítélem el ha valaki warezol (azért én is eléggé sok TV sorozatot nézek :P) azt viszont ki nem állhatom, ha pénzt adok egy játékért a korábban felsorolt indokok miatt és a warezolt "tulaj" lehülyéz meg értelmetlenkedik a döntésemen és azt taglalja hogy ő választott jól.
"Nevetséges, hogy próbálod azt bizonygatni hogy a warez az egy normális dolog ha épp nincs rá pénzed és ellenkező esetben mindenki gyökér.." - néha, mielőtt ilyen vérgőzös gyermeteg hozzászólást írsz, kicsit elolvashatnád és érthetnéd a neked címzett szöveget. Fuss neki mégegyszer.
Végül: nem, a warez nem lopás, mivel nem felel meg a lopás fogalmi definíciójának. Nem okoz fizikai hiányt, nem történik eltulajdonítás, mert a letöltött termék végtelen számban reprodukálható, tehát nincs meghatározva igazából mennyi is van belőle. Ha nincs meghatározva, nem beszélhetünk valaminek a hiányáról, mert nem tudod felmérni, hogy hiányzik-e, vagy sem. Aztán meg amennyiben lopás lenne, nem lenne rá külön büntetőtörvény a büntetőjogban, arról nem is beszélve, hogy amennyiben a letöltést nem saját haszonszerzésre használod, vagy terjeszted vélhető haszonért, nem vagy büntethető a jelenleg hatályos magyar törvények szerint. Szerintem te egy kis vérpistike vagy, aki wannabe becsületes felnőttnek akar látszani. Egyáltalán nem vagy toleráns, ja és kettőnk közül te tekinted szarnak azt, akinek nincs pénze, de él egy lehetőséggel.
Arra külön gratuláció, hogy csak azt tartod lopásnak ami fizikai hiányt okoz, vagyis az információ/adat stb nem minősül értéknek ( ezt gondold újra).
Hogy vérpistikének nézel, az megint a te gondod személyeskedni nem fogok, ha gondolod olvass vissza megint hogy "pont most hoztam fel" a korom.
Tartom magam az előző gondolataimhoz (ez nem a szentfazekaskodásról szól) a warez habár te elfogadod, nem az, mivel lopásnak minősül, ha érdekel egy játék akkor millió dolog van arra, hogy kipróbáld, ha elfogadhatónak tartod vedd meg, ha nem tartod annak akkor meg ne vedd meg és ne is warezold le!
Az ingyen osztogatott ruhát meg kaját én ahhoz hasonlítanám, amikor ingyen osztogatnak játékot, vagy ha egy játék eleve ingyenes.
Ha a fejlesztő a 66. bőrt húzza le egy játékról, akkor nem kell megvenni, se lewarezolni, és akkor majd a kiadó el fog gondolkodni azon, hogy lehet, hogy máshogy kéne valamit csinálni, és nem fognak 67. rókabőrt is csinálni belőle.
De amíg azt látják, hogy milliószám warezolnak le játékot, addig azt fogják gondolni, hogy erre így van igény, csak az emberek nem hajlandóak fizetni érte, amivel viszont nem tudnak mit tenni.
Sír sok ember, hogy nincs sok értelmes játék.
Hát, akkor ami nem jó, azt nem kell megvenni, se letölteni, ami meg jó, azt meg meg kell venni, és így a fejlesztők látni fogják, mit és hogy kell csinálni, hogy az emberek megvegyék a játékukat, és ezzel a játékosok is nyernek, mert javul a színvonal.
Én legalábbis így gondolkodom. Nem csak a kiadókban kell keresni a hibákat, hanem magunkban is.