Miközben a Facebook felvásárolta az Oculus Riftet, addig a mozik világának óriása, a Walt Disney Company sem tétlenkedett, szépen megvette magának a Maker Studiost, a YoTtube egyik legnagyobb tartalomszolgáltatóját, potom 500 millió dollárért, amihez hozzácsaptak 450 millió dollárt teljesítményarányos kifizetés címen, szóval mindösszesen 950 millió dollárt hagytak ott a csatorna tulajdonosainál.

A Kalifornia állambeli Culver Cityben székelő Maker Studios körül egyelőre nem tudni, mi fog változni, bár Jay Rasulo, a Disney gazdasági igazgatóhelyettese szerint a cég nem települ át, valamint a New York-i és londoni ágakat sem bántják. A Maker Studios jelenleg 55.000 csatornával rendelkezik, beleértve olyan játékokkal foglalkozó csatornákat, mint a PewDiePie (mely 25 millió feliratkozóval bír, ezzel a Maker legnagyobb tartalommegosztója), a Yogscast vagy a TotalBiscuit. A cég 380 millió feliratkozót tart számon, és 5,5 milliárd nézője van havonta szerte a világon.

A 2009-ben alapított Maker Studios a ReCode jelentése szerint 70 millió dolláros bevételnövekedést könyvelhetett el a múlt évben, míg a The Financial Times nagyjából 300 millió dollárra becsülte az értékét, szóval igen jól jártak a Disney ajánlatával, amely ennek háromszorosát fizette ki. Az ügylet amúgy nem példa nélküli, e hónap elején a Warner Bros. is befektetett 18 millió dollárt a tavaly az Egyesült Királyság felé terjeszkedő Machinimába. Úgy néz ki, hogy az idei március a nagy felvásárlások hava lett.

youtube-tv.jpg