Az utóbbi években alaposan rájárt a rúd a Disneyre és a Pixarra, azonban idén az Agymanók 2-nek és a Vaiana 2-nek köszönhetően ismét hatalmas sikert arattak, szóval ha nem is teljesen, de azért félig-meddig már sikeresen kimásztak abból a gödörből, ahová a sorozatos bukásaik miatt kerültek. 2024 legnagyobb bevételeit termelő filmekről beszélünk, amelyekben inkább a tradicionális családmodell ábrázolását részesítették előnyben a diverzitás helyett, ami azért is meglepő döntés, mert a Pixar és a Disney legutóbbi alkotásaiban előszeretettel hintett el kisebb-nagyobb LMBTQ-témákat és karaktereket. Azonban mindhiába, ugyanis mind a Fura világ, mind pedig a Lightyear elhasalt a mozikasszáknál, szóval könnyen elképzelhető, hogy ennek hatására vett vissza a Disney az Agymanók 2, a Vaiana 2, illetve a közelgő Pixar-sorozat, a Win or Lose „progresszív” tartalmaiból. Egy most nyilvánosságra került jelentés szerint a Hoppers is erre a sorsra jutott, amelyben a „zöld”, környezetvédelmi ideológiát „erőltette” volna a stúdió.

A The Hollywood Reporter hozott le egy hosszabb cikket, amiben helyett kapott néhány érdekes nyilatkozat a Win or Lose-zal, valamint a Hoppersszel kapcsolatban. Utóbbi történetének a középpontjában egy lány áll, aki egy robothód testébe tölti át az elméjét, hogy beszivárogjon az állatvilágba. Egy filmen dolgozó művész szerint a Disney a Hoppersben elcsendesítette az ökológiai üzenetet, amit persze az alapsztori miatt lehetetlen volt teljes mértékben kigyomlálni, de a legtöbb ezzel kapcsolatos elem így is a kukában landolt:

Sajnos ha egy egész film a környezettudatosság fontosságára épül, akkor valójában nem lehet visszatáncolni ettől a témától. A csapat nagyon küszködött amiatt, hogy kitalálja, hogyan valósítsák meg a filmet mindennek tükrében mondván, hogy ’egyáltalán mit kezdjünk ezzel a kommenttel’, amit a Disney-től kaptak.”

A lap ennek kapcsán idézte fel Bob Iger vezérigazgató nyilatkozatát, aki még áprilisban reagált arra a vádra, miszerint a vállalat filmjei és sorozat úgy általában túlságosan is „woke”-ok:

A woke kifejezést elég szabadosan használják. Szerintem sok ember nem is igazán tudja, mit jelent ez a szó. Úgy gondolom, hogy ezek a hangok kicsit elhalkultak. Régóta mondogatom, hogy a távozásom előtt is az volt és a visszatérésem óta is az a vállalat elsődleges célja, hogy szórakoztasson. Szóval az, hogy az ideológiai üzenetek közvetítését tegyük meg prioritásnak a filmek és tévésorozatok gyártásában, nem szándékunk. Szórakoztatónak kell lenniük, és amikor a Disney pozitív hatást tud gyakorolni a világra, legyen szó akár a különböző típusú emberek elfogadásának és megértésének az elősegítéséről, az nagyszerű. De általában véve és elsősorban egy szórakoztatóipari vállalatként kell pozícionálni magunkat.”

A The Hollywood Reporter úgy véli, hogy az Elio halasztásának is lehet némi köze ahhoz, hogy a Disney konzervatív fordulatot vett az utóbbi időszakban. A Pixar által készített filmet eredetileg idén márciusban mutatták volna be, azonban ehelyett 2025 nyarán kerül mozikba. A sztoriban egy fiú köt szövetséget a földönkívüliekkel, szóval ebben a sztoriban is bőven van lehetőség a diverzitás fontosságának a propagálására. A cikk írója úgy gondolja, hogy ezzel a projekttel kapcsolatban is történhetett valami, mivel a film társrendezője, a nyíltan meleg Adrian Molina távozott a direktori székből, noha egy másik Pixar-produkcióban később munkát kapott. Ettől függetlenül a nevét feltűntetik majd az Elio stáblistáján, és hozzá kell tenni, hogy a film elhalasztásának elsődleges oka a 2023-ban lezajlott hollywoodi sztrájk volt. Bár könnyen lehet, hogy később kiderül majd, hogy ebben is lettek volna LMBTQ-tartalmak, de a Disney közbelépett.

A Hoppers valamikor 2026 márciusában kerül a mozikba, emellett érdemes megemlíteni, hogy egy másik bennfentes jelentés alapján a Disney vezetői mindmáig emlegetik a Lightyear hatalmas bukását, amelyért a cselekmény során feltűnő, pár másodperces leszbikus puszit teszik felelőssé.

A borítóképek forrása: Disney