A Superdata üzletelemző cég jelentése szerint a digitális játékpiac évről évre 7%-os növekedést mutat és 5,5 milliárd dollárt (bazi sok forintot) hoz a konyhára világszerte. Októberig a játékok digitális változatai utcahosszal maguk mögé utasították a fizikai verziókat, s a fizetős MMO-kat leszámítva minden szegmensben tapasztalható a növekedés.
A konzolok terén az ugrás 14%-os, a legnagyobb emelkedést Észak-Amerikában tapasztalták. Az Xbox One és a PS4 együtt a digitális piac 41%-át teszik ki. A PC-ék teljesítménye viszont jelentősen visszafogottabb – bár még itt is lekörözik a fizikai értékesítést –,csupán 6%-os éves növekedés tapasztalható, viszont az ázsiai eladások 54%-os erősödést mutatnak, bizonyítva, hogy ott is egyre elterjedtebb a PC, mint játékplatform.
Ami a mobiljátékokat illeti, 13%-os éves növekedésükkel nincs szégyenkeznivalójuk, pláne azért nem, mert októberig ez 2,3 milliárdos pluszt jelentett.
Mindez viszont nem tesz jót az olyan bolthálózatoknak, mint például a GameStop, ahol az olyan megacímek, mint a Halo 5: Guardians, az Assassin’s Creed: Syndicate vagy éppen a Star Wras: Battlefront drámaian alulteljesíttettek.
Végezetül a Superdata megosztotta velünk, mely játékok voltak a legnépszerűbbek a digitális piacon októberben:
Konzol
- FIFA 16
- Destiny
- Grand Theft Auto 5
- Call of Duty: Advanced Warfare
- FIFA 15
PC
- Counter-Strike: Global Offensive
- Grand Theft Auto 5
- Guild Wars 2
- Minecraft
- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Ingyenes MMO-k
- League of Legends
- Crossfire
- Dungeon Fighter Online
- World of Tanks
- Maplestory
Fizetős MMO-k
- World of WarCraft (West)
- Lineage I (East)
- Star Wars: The Old Republic
- World of WarCraft (East)
- TERA: Online (West)
Mobil
- Clash of Clans
- Game of War: Fire Age
- Monster Strike
- Puzzle & Dragons
- Candy Crush Saga
Közösségi
- DoubleDown Casino
- Candy Crush Saga
- Slotomania
- FarmVille 2
- Candy Crush Soda Saga