A jövőre érkező sci-fi FPS ugyanis egy felhő alapú MI rendszert ad a játékosok kezébe. Játékbeli társaink lehetnek gép által irányított szereplők is, akik nem csupán golyófogóként használhatók, hanem saját akciókat is végre tudnak hajtani a pályákon.
Lars Gustavssonnak, a DICE kreatív igazgatójának tetszett a Titanfallban bevezetésre kerülő mesterséges intelligencia, az OXM-nek adott interjúja szerint gondolkodnak rajta, hogy miként tudnák haszonsítani azt a jövőbeli projektjeikben.
„Ez nem az, amit a Battlefield 4-hez építenünk kellene.” -- nyilatkozta Gustavsson. „Úgy éreztük, 64 játékossal elegendő megtölteni a BF4 harctereit. Egy kooperatív játékban jó ötlet MI-támogatást használni, de a multiplayerben a játékosok jobban szeretik, ha valódi hús-vér ellenfelektől kapnak halálos találatot, nem pedig a számítógéptől, ami túl pontos vagy ilyesmi. Az nem lenne fair.”
„Szóval nem azt mondom, hogy nem fogjuk megcsinálni a jövőben, látok benne lehetőségeket. De jelenleg rengeteg aktív játékosunk azon a véleményen van, hogy nincs szükség rá, így egyelőre nem fogjuk felhasználni.” -- folytatta a DICE kreatív főnöke. „Egyelőre a már kidolgozott úton haladunk tovább, ami a játékosoknak és a játéknak is egyaránt a legmegfelelőbb. A Frostbyte motor ereje miatt, és azzal, hogy ennyien dolgoznak ezzel a motorral az Electronic Arts berkein belül, folyamatosan vizsgáljuk a lehetőségeinket. Ez érdekes dolog, de majd meglátjuk, mi fog történni később.”
Az Xbox One-ra, Xbox 360-ra és PC-re bejelentett Titanfall miatt egyébként több fórumon petíciók indultak, melyekben a Playstation mellett döntők követelik, hogy a Respawn Entertainment a PS4-re is adja majd ki a játékot.
Titanfall -- Megjelenés: 2014 Q1 -- Gépigény: nem ismert